انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 10 از 12:  « پیشین  1  ...  9  10  11  12  پسین »

سیستم های امنیتی و حفاظتی


مرد

 
لنز ها
تقسيم بندي لنزهای دوربین مداربسته بر اساس مكانيزم كار و نوع كاربري:
1. لنزهاي fix
1.1. لنزهاي fix صنعتي
1.2. لنزهاي fix ميني كمرا
2. لنزهاي varifocal (فاصله كانوني متغيير)
3. لنزهاي motorize(موتور دار)

يكي از مهمترين قسمت هاي طراحي سيستم مداربسته انتخاب نوع لنز است.
چرا؟

همان طور كه گفته شد ccd نور را توسط لنز گرفته تبديل به پالس هاي الكتريكي كرده(0 or -12 v) و تحويل سرور مانيتورينگ مي دهد، سرور مانيتورينگ طبق پروتكل خاصي، اين پالس ها را گرفته و دوباره تبديل به تصوير مي كند و نمايش مي‌دهد.
اگر نور مناسبي بهccd نرسد به طبع نمي تواند تصوير مناسبي بدهد يعني اگر از يك لنز، با كيفيت نامناسب استفاده كنيد تصوير مناسبي نخواهيد داشت.
فرض مي كنيم از يك دوربين فوق العاده حرفه اي با رزولوشن بسيار بالا استفاده شود وقتي نور مناسبي از طرف لنزبه سمتccd هدايت نشود، به طبع ccd نمي تواند تصوير مناسبي ارسال كند چرا كه كل نوري كه به ccd مي رسد از لنز عبور و در صورت نامناسب بودن لنز،خواص، شكست، چگونگي نور عبوري از آن تغيير كرده و لذا ccd بر اساس ورودي هاي غلط، تصوير نامناسبي را ارسال مي كند.
بعد از انتخاب لنز مناسب از نظر كيفيت نوبت به انتخاب لنز مناسب و كارا از نظر زاويه و عمق ديد مي شود، يكي ديگر از مواردي كه در انتخاب لنز مهم است انتخاب لنز با فاصله كانوني مناسب است چرا كه فاصله كانوني لنز بيان گر زاويه و عمق ديد لنز است كه هر چه اين عدد (فاصله كانوني بر حسب ميلي متر) بزرگتر باشد عمق ديد لنز بيشتر و هر چه كوچكتر باشد زاويه ديد لنز بيشتر است.
به عبارتي زاويه ديد با عمق ديد نسبت عكس دارند، هر چه زاويه ديد بالاتر رود عمق ديد پايين تر مي آيد و هر چه زاويه ديد پايين تر بيايد عمق ديد بالاتر مي رود.
لازم به ذكر است لنز wide به دليل زاويه ديد بالا انتخاب مي شود نه به دليل عمق ديد پايين و به همين ترتيب لنز هاي tele (لنزهايي با فاصله كانوني بالا) به دليل عمق ديد بالا.
در تمامي لنز ها يك بخش به نام آيريز وجود دارد كه كار آن تنظيم نور عبوري از لنز (در محيط ها و ساعات مختلف شبانه روز) مي باشد. در برخي از لنز ها، آيريز به صورت خود كار تنظيم مي گردد (Auto iris) ودوربين هايي كه از اين سري لنز ها استفاده مي كنند قادر خواهند بود در تمامي ساعات شبانه روز تصويري كاملا واضح و ايده‌آل را به سرور ارسال كنند. در برخي ديگر از لنزها آيريز به صورت دستي تنظيم مي گردد (manual iris) و دوربين هايي كه از اين سري لنز ها استفاده مي كندد فقط قادر خواهند بود در نوري تصوير شفاف و واضح ارائه دهند كه آيريز آن ها بر اساس آن تنظيم گشته است و با تغيير نور نسبت به ميزان تغيير، تصوير از حالت عادي خارج مي شود.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
لنز هاي فيكس دوربین مداربسته
لنزهايي هستند كه فاصله كانوني آنها كاملا ثابت بوده و به واسطه فاصله كانوني ثابت عمق و زاويه ديد كاملا ثابتي را دارا مي باشند. اين لنزها با يك عدد برحسب ميلي متر نشان داده مي شود. مثلا لنز فيكس 2.8 mm و همان طور كه گفته شد اين فاصله كانوني (2.8 mm)، بيان گر زاويه ديد (حدود 150 درجه) و عمق ديد (حدود 8 متر) مي باشد.
لازم به ذكر است لنز هاي فيكس (board mount، cs mount) در مواقعي انتخاب مي شوند كه زاويه و عمق ديد مناسب دقيقا مشخص باشد.

لنزهاي varyfocal دوربین مداربسته (فاصله كانوني متغيير)
اين لنز ها داراي فاصله كانوني متغيير بوده و به واسطه اين فاصله كانوني متغيير زاويه ديد و عمق ديد متغييري را در بازه فاصله كانوني دارا مي باشند اين سري از لنزها عموما با دو عدد فاصله كانوني معرفي مي شوند.
مثلا لنز 5~50 كه فاصله كانوني آن از 5mm تا 50mm مي باشد.
تمامي لنز هاي varifocal يك فاصله كانوني اوليه دارند و يك فاصله كانوني ثانويه كه فاصله دو عدسي لنز از يكديگر را نشان مي دهد.
وقتي مي گوييم لنز 5~50 يعني فاصله كانوني لنز از 5 ميليمتر تا 50 ميليمتر قابل تغيير و تنظيم است و به اصطلاح نسبتا اشتباه ولي رايج يعني اينكه وقي لنز در حالت 50 قرار مي گيرد فاصله 50 متري را تا 1 متر نزديك مي كند. ولي در واقع اين طور نيست، بر اساس يك سري محاسبات فاصله 50 متري را در فاصله 20/1 نشان مي دهد ولي به علت سهولت انتخاب لنز و درك بيشتر لنز مي گويند كه فاصله 50 متري را مي‌آورد در فاصله 1 متري. به طور خلاصه در عوام از فرمول زير براي محاسبه مي شود.
بزرگنمايي = فاصله كانوني/ مسافت
لازم به ذكر است به دليل دستي (manual) بودن فاصله كانوني در لنز هاي varifocal، اين لنزها پس از اعمال تغييرات و انتخاب و تنظيم فاصله كانوني مناسب و كارا تبديل به يك لنز فيكس با فاصله كانوني تنظيم شده مي شوند و اين تغييرات فاصله كانوني به صورت دستي به كاربر (فقط) اين امكان را مي دهد كه بتوانند فاصله كانوني كارا را (زاويه و عمق ديد مناسب را) در بازه‌ي از پيش تعيين شده لنز انتخاب و تنظيم كند.
هر لنز varifocal داراي دو اهرم است كه در يكي اين اهرم ها مربوط به تغيير مكان عدسي دوم (فاصله كانوني) بوده و اهرم ديگر مربوط به تنظيم فاصله عدسي اول تا ccd (تنظيم وضوح و شفافيت تصوير) مي باشد. به طور خلاصه لنزهاي varifocal داراي focus خودكار نبوده و بعد از اعمال هر گونه تغييري در محل قرارگيري عدسي دو (فاصله كانوني) نياز به تغيير محل قرارگيري عدسي اول نيز هست (manual focus).
اين لنزها در مواقعي انتخاب مي شوند كه در هنگام طراحي اوليه قادر به انتخاب دقيق زاويه ديد و عمق ديد مناسب نباشيم و در اين حالت به طبع نمي توان فاصله كانوني مناسب را انتخاب كرد. (نمي توان از يك لنز fix استفاده كرد) لذا براي انتخاب اين فاصله كانوني نياز به يك بازه‌ي فاصله كانوني است، كه لنزهاي varifocal اين بازه را در اختيار كاربران قرار مي دهند.
لنزهاي motorizeدوربین مداربسته
اين لنزها از نظر امكان تغيير محل عدسي ها و در نتيجه تغيير فاصله كانوني لنز (تغيير بزرگنمايي، زاويه ديد و عمق ديد) و وضوح تصوير دقيقا مشابه لنزهاي varifocal بوده با اين تفاوت كه فاصله كانوني آنها با دستگاه هاي كنترل از راه دور و توسط موتور داخل لنز تغيير مي كند و تغيير مكان عدسي اول جهت وضوح و شفاف سازي تصوير كاملا به صورت خودكار و هوشمند انجام مي گيرد. لنزهاي motorize عموما مانند لنز هاي varifocal با دو عدد فاصله كانوني بر حسب ميلي متر معرفي مي شوند. و در حالت تجاري به صورت يك عدد كنار x هم نمايش داده مي شوند. مثلا لنز motorize 34x كه اين عدد معرف قدرت بزرگنمايي لنز بوده كه حاصل تقسيم فاصله كانوني اوليه لنز (حالت wide) و فاصله كانوني نهايي لنز (حالت tele) مي باشد.
ميزان بزرگنمايي در لنزهاي motorize [دقيقا مشابه لنزهاي varifocal] به صورت تجاري و در بين عوام از فرمول زير محاسبه مي شود.
بزرگنمايي = فاصله كانوني/ مسافت
البته اين محاسبه بر اساس بيشترين فاصله كانوني در لنزهاي motorize مرسوم تر است:
(فاصله قرار گيري جسم تا دوربين) بزرگنمايي = مسافت / بيشترين فاصله كانوني
لازم به ذكر است لنزهاي motorize تقريبا منسوخ شده اند به اين دليل كه وقتي لنز در حالت tele قرار مي گيرد (بيشترين فاصله كانوني و دورترين حالت عدسي دوم نسبت به عدسي اول) زاويه ديد بسيار محدود شده و براي جبران اين ضعف و پوشش بيشتر محيط نياز به حركت دوربين و استفاده از پايه هاي گردان مي باشد و به دليل منسوخ شدن پايه هاي گردان و بالا رفتن قيمت نهايي يك مجموعه كامل (لنز motorize + دوربين + كاور out door + فن + هيتر +پايه گردن + دستگاه كنترلر) به ندرت از اين گونه لنزها استفاده مي شود (مگر در شرايط بسيار خاص). و در حال حاضر دوربين هاي اسپيد دام (سر فصل مربوطه مفصلا درباره آن بحث خواهيم كرد) جايگزين اين مجموعه شده اند كه علاوه بر امكانات فوق العاده بيشتر (سرعت بالاتر چرخش، قابليت برنامه ريزي دقيق و حرفه اي، امكان اتصال حسگرها و ...) داراي قيمت فوق العاده پايين تري نيز مي باشند.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
روش‌های مختلف فشرده سازی تصویر
معروف‌ترین روش فشرده سازی تصاویر استاندارد JPEG نام خود را از گروه به وجود آورنده این استاندارد یعنی Joint Photographic Expert Group گرفته است. در این روش فشرده سازی Knee در 1:8 (یک به هشت) صورت می‌گیرد. در تصاویر متحرک از استاندارد Motion JPEG یا M-JPEG استفاده می‌شود. در این استاندارد Knee در 1:15 اتفاق می‌افتد. بنابراین با استفاده از استاندارد M-JPEG در بیشترین میزان فشرده سازی ظرفیت یک تصویر 450 کیلوبایتی به 30 کیلوبایت تقلیل می‌یابد. اما این ضرفیت هنوز هم ضرفیت خیلی زیادی است چرا که در صورتی که حتی 2 فریم در ثانیه هم ضبط داشته باشید در طول 24 ساعت به فضایی بالغ بر 6 گیگا بایت نیاز خواهید داشت.
روش نسبتا جدیدتر (نسبت به M-JPEG) روش MPEG است که به وسیله گروه Motion Picture Expert Group طراحی و ایجاد شد. این استاندارد این قابلیت را دارد که قسمت‌های اضافی یا مشابه رانه تنها در هر تصویر بلکه در بین تصاویر مختلف و مجاوور نیز شناسایی و حذف کند.
در روش MPEG I از هر تصویر سه فریم متفاوت ساخته می‌شود. فریم اول (I-frame) همه خصوصیات و اطلاعات مربوط به ساخت تصویر مورد نظر را دارد. فریم بعدی فریم پیش‌بینی (P-frame) نام دارد و از I-frame تصویر قبلی ایجاد شده است و از آن برای ایجاد تصویر بعدی استفاده می‌شود. فریم آخر یا فریم پیشبینی دوتایی (B-frames) از دو فریم قبلی و بعدی ساخته می‌شود. در این روش فشرده سازی قسمت‌های تکراری و زائد نه تنها در هر تصویر بلکه بین تصاویر مختلف با استفاده از مقایسه فریم‌ها با هم حذف می‌شوند و به این ترتیب ظرفیت تصاویر ضبط شده در این روش بسیار کتر از روش JPEG است.
با توجه به اصل مقایسه تصاویر در صورتی که تصویر گرفته شده از یک مکان دارای حرکت کمتر و عوامل ثابت بیشتری باشد (مثل تصاویر گرفته شده با دوربین‌های مداربسته ثابت) ظرفیت تصاویر خیلی کمتر از حالت‌های دیگر خواهد بود و به همین صورت این روش فشرده سازی امکان فشرده کردن تصاویر را تا نسبت ۱:۱۰۰ نیز فراهم می‌کند.
فرمت MPEG-2 نوع پیشرفته‌تری از فشرده‌سازی به روش MPEG است با استفاده از این روش فشرده سازی می‌توان 90 دقیقه از یک فیلم با کیفیت VHS را در فضایی به بزرگی 650 مگابایت ذخیره کرد. در
از طرفی قابلیت استفاده از interframe یا حذف قسمت‌های تکراری در تصاویر مجاور دارای محدودیت‌هایی نیز هست. در صورتی که تصاویر فشرده شده دارای تغییرات دائمی و ناگهانی باشد میزان فشرده سازی تصاویر به شدن کاهش می‌یابد بنابراین ضرفیت تصاویر ضبط شده در فرمت‌هایی که دارای قابلیت interframe هستند تا حد زیادی به تغییرات در تصاویر نیز وابسته است.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
اصول ضبط دیجیتال
در ضبط دیجیتال هر تصویر به تعدادی از پیکسل‌ها یا نقاط تقسیم می‌شود. برای هر یک از این پیکسل‌ها مبدل انالوگ به دیجیتال خصوصیات مختلف آن پیکسل مثل رنگ و روشنایی را به اعداد دیجیتال تبدیل می‌کند. و مجموع اطلاعات این پیکسل‌ها با هم یک تصویر را تشکیل می‌دهد و مجموع تصاویر با هم و به ترتیب یک تصویر متحرک را تشکیل می‌دهند. اطلاعات دیجیتال مربوط به هر پیکسل می‌تواند بر روی یک حافظه دیجیتال ضبط شود. یک تصویر عادی از یک دوربین تک فام (سیاه و سفید) می‌تواند 450 کیلوبایت فضا را اشغال کند و در یک تصویر رنگی این ظرفیت به 650 کیلوبایت می‌رسد. از این سو باید به دنبال راهی برای کاهش ظرفیت تصاویر بود. چنین ضرورتی موجب به وجود آمدن روش‌های مختلف کمپرس تصویر شد.
یک فریم تصویر دارای حجم زیادی از اطلاعات زائد است. در سیستم‌های انالوگ تصویر با تمامی اطلاعات آن به صورت ساده‌ای ضبط می‌شود اما در یک سیستم دیجیتال این کار ظرفیت زیادی را اشغال خواهد کرد پس باید اطلاعات زائد را از هر فریم جدا کرد. جدا کردن تغییر محسوسی را در کیفیت تصویر ضبط شده نخواهد داشت اما ظرفیت آن را به شدت کاهش خواهد داد. بیشتر روش‌های فشرده سازی تصویر دارای محدودیتی در فشرده سازی هستند و در صورت فشرده کردن تصویر بیش از آن کیفیت تصویر به شدت کاهش خواهد یافت و به نقطه‌ای که پس از آن کیفیت تصویر به شدت افت می‌کند Knee می‌گویند.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
تكنولوژي ccd چيست؟
Ccd در اواخر دهه 1960 توسط محققان آزمايشگاه بل اختراع شد و در اول تصور مي شد كه يك حافظه كامپيوتري است اما به زودي معلوم شد كه ccd كاربري هاي ديگري هم دارد مانند تصوير گيري، چرا كه حسگرهاي سيليكون نوري در خود داشتند و مانند موتور در ماشين سنسورهاي ccd در دوربين هاي ديجيتالي براي عكس گرفتن به صورت ابزار اصلي كار مي كنند. در فرم بسيار ابتدايي سنسورهاي ccd، چشم هاي الكترونيكي براي دوربين هستند كه نور را مي گيرند و تبديل به عكس مي كنند و متعاقب آن سيگنال هايي را ساتع مي كنند كه باعث مي شود تصوير ديجيتالي به وجود آيد

ایجاد تصویر
CCD در واقع مخفف Charged Coupled Device است. CCD یک ابزار الکترونیکی محسوب می‌شود که از تعداد زیادی از دیودهای بسیار کوچک حساس به نور تشکیل شده است. هر دیود موجود بر روی چیپ CCD ولتاژی را تولید می‌کند که دقیقا با نوری که دریافت می‌کند نسبت مستقیم دارد. دیودی که در معرض نور قرار نگیرد ولتاژی تولد نخواهد کرد و این عدم وجود ولتاژ به عنوان رنگ سیاه تلقی خواهد شد. مشابها بیشترین نور بیشترین ولتاژ را تولید خواهد و این بیشترین ولتاژ به عنوان رنگ سفید تلقی می‌شود. سطوح نور بین این بیشترین و هیچ نیز ترکیبات مختلفی از خاکستری و طوسی را تشکیل می‌دهند. در دوربین‌های رنگی سیگنال‌های مربوط به رنگ‌ها نیز همراه با میزان نور دریافت می‌شود.

میزان نوری که یک چیپ CCD می‌تواند دریافت کند بسیار محدود است بنابراین نور ورودوی به چیپ CCD باید به وسیله محدود کننده‌ها به مقداری خیلی کمتر از مقدار واقعی خود تقلیل یابد.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
Sensitivity یا حساسیت

یکی از خصوصیاتی که به عقیده بسیاری برای انتخاب دوربین بسیار مهم است میزان حساسیت آن است. حساسیت یک دوربین نشان دهنده میزان نوری است که دوربین برای ایجاد تصویر دارد. هرچه میزان حساسیت دوربین بیشتر باشد به نور کمتری برای ایجاد تصویر نیاز دارد.

نسبت سیگنال به نویز (Signal to noise ratio (S/n

هماطوری که از اسم این خصوصیت مشخص است میزان نسبت سیگنال‌های تصویر و نویز موجد در تصویر تولید شده را نشان می‌دهد. نویز بر روی تصویر ایجاد شده به صورت دانه‌های برفک مشخص خواهد شد و موجب پایین آمدن قابلیت تشخیص در تصویر نمایش داده شده بر روی مانیتور خواهد شد. واحد نشان دهنده نسبت s/n دسیبل dB است. البته این خصوصیت ممکن است به صورت یک نسبت نیز مشخص شود. جدول زیر میزان معادل دسیبل به نسبت سیگنال به نویز را نشان می‌دهد.

dB

نسبت

100

100,000:1

60

1,000:1

50

316:1

40

100:1

30

32:1

20

10:1

10

3:1



برای مثال میزان دسیبل 40 نسبت 100 به یک را نشان می‌دهد به این معنا که نویز تولید شده صد برابر کمتر از سیگنال تصویر ایجاد شده است. از انجایی که احتمالا شما هیچ پیش فرضی از میزان مناسب s/n ندارید در جدول زیر این نسبت را مقایسه می‌کنیم.

(Automatic gain control (AGC کنترل بازده بطور خودکار

زمانی که نور ورودی به دوربین از حد مورد نیاز برای ایجاد تصیر کمتر می‌شود مکانیزم AGC به طور خودکار وارد عمل شده و سیگنال ورودی را تقویت می‌کند. این تقویت تا جایی انجام می‌شود که سیگنال ورودی برای تشکیل تصویر به حدی استاندارد برسد. از طرفی این تقویت سیگنال ورودی موجب ایجاد نویز اضافه در تصویر نیز خواهد شد و به این ترتیب کیفیت تصویر دوربین در نور پایین به شدت پایین می‌آید. با توجه به نوع تقویت کنندگی در مکانیزم AGC میزان نویز تولیدی در نور کم می‌تواند متفاوت باشد.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
دوربین های تحت شبکه (IP Camera)

استفاده از دوربین‌های تحت شبکه به علت بالا رفتن قابلیت‌های آنها نسبت به گذشته روز به روز درحال افزایش است و از این سو سعی دارم تا در مقاله‌ای نسبتا کوتاه به برخی از خصوصیات این دوربین‌ها بپردازم.

رزولیشن یا تفکیک پذیری

متفاوت از دوربین‌های آنالوگ که رزولیشن آنها با تی وی لاین (TVL) مشخص می‌شد (تعداد خطوط افقی موجود در تصویر) در دوربین‌ها تحت شبکه رزولیشن به پیکسل عنوان می‌شود.

به عنوان مثال 520 تی وی لاین در یک دوربین آنالوگ با رزولیشن 752x582 برابری می‌کند (که در نوع آنالوگ رزولیشن نسبتا بالایی به شمار می‌رود)

استفاده از دوربین‌های 2 و 3 مگاپیکسلی به صورت دوربین‌های شبکه به سرعت رایج شده و این دوربین‌ها می‌توانند تصاویری به مراتب بهتر از دوربین‌های آنالوگ ارائه دهند.

امروزه حتی دوربین‌های شبکه با روزلیشن 16 و 20 مگاپیکسل نیز وجود دارد. این دوربین‌ها می‌توانند تصاویر را با تمام جزئیاتشان نمایش دهند. از این دوربین‌ها معمولا برای مشاهده محیط‌های پهناور استفاده می‌شود.

عملکرد در نور کم

دوربین‌های تحت شبکه اولیه عملکرد مناسبی در نور کم نداشتند و مکانیزم جبران‌کننده آنها نیز باعث کاهش تعداد فریم‌ها در تصویر می‌شد که به یک تصویر بی کیفیت و نامنظم می‌انجامید.

اما دوربین‌های امروزی می‌توانند تصویر نسبتا مناسبی را حتی در نور یک لوکس نیز ایجاد کنند و از نور موجود استفاده مناسب را بکنند و 25 فریم در ثانیه را در هر شرایطی ایجاد کنند.

عملکرد در شبکه

یکی از نگرانی‌های مهم مسئولان شبکه در مورد استفاده از دوربین‌های تحت شبکه تاثیر آنها بر روی شبکه و کاهش سرعت آن است. چراکه به ویژه در دوربین رزولیشن بالا حجم زیادی از اطلاعات مربوط به دوربین باید در هر لحظه در شبکه جابه جا شود و با توجه به پهنای باند محدود شبکه این می‌تواند موجب ایجاد اختلال در شبکه نیز شود.

با این حال شبکه‌های گیگابایتی امروزی می‌توانند به راحتی نصب این دوربین‌ها را پشتیبانی کنند و در صورت ایجاد اختلال باید ظرفیت شبکه را افزایش داد. روش دیگر برای جلوگیری از ایجاد اختلال در شبکه استفاده از کابل‌های داده و عدم نصب مستقیم دوربین‌ها به شبکه است به طوری که تصاویر دارای شبکه خاص خود در سیستم باشند.

Power over Ethernet

بیشتر دوربین‌های شبکه دارای این قابلیت هستند. به این معنا که می‌توانید دوربین را با همان کابل شبکه تغیه کنید و این نیاز به یک کابل اضافه را جهت تغذیه دوربین از بین می‌برد.

پیشرفت‌های جدید این امکان را فارهم کرده که تجهیزات پر مصرف تر مانند دوربین‌های با قابلیت پن تیلت و زوم را نیز بتوان با همان کابل دیتا تغذیه کرد.

در مقایسه با دوربین‌های آنالوگ که به یک کالب جداگانه برای تغذیه نیاز داشتند این قابلیت موجب صرفه جویی در زمان و هزینه کابل کشی خواهد شد.

محدودیت طول کابل

داده‌ها بر روی کابل Cat5 دارای محدودیت مسافت تا ۱۰۰ متر است. با این حال تقویت‌کننده‌هایی وجود دارند که به راحتی این مسافت به ۲۰۰ متر افزایش می‌دهند و با استفاده از تجهیزات پیچیده‌تر می‌توان این مسافت را تا ۵۰۰ متر نیز افزایش داد.

با این حال در موقع نصب دوربین‌های شبکه نیز مانند دوربین‌های انالوگ باید به محدودیت فاصیه آنها و طول کابل توجه داشت.

بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
کانکتور BNC (فیش بی ان سی) چیست؟
BNC مخفف (bayonet Neill-Concelman) است. این کانکتور برای اتصال کابلهای Coaxial استفاده می شود.

از این کانکتور برای سیگنالهای RF، سیگنالهای آنالوگ و دیجیتال ویدئویی داخلی، آنتن های رادیوهای غیر حرفه ایی و دستگاههای تست الکتریکی استفاده می شود.

BNCدر دو مدل 50 و 75 اهم موجود می باشند. نوع اصلی این کانکتور 50 اهم می باشد. از این کانکتور در فرکانس بالا به ترتیب 4 و 2 گیگاهرتز مورد استفاده قرار می گیرد.

از کانکتور bnc برای اتصال کابل های کواکسیال تک هادی استفاده می شود.(سیم شیلد دارتک مغزی) که برای ساخت اتصالات صوتی و تصویری در درجه اول در دوربین های امنیتی و مانیتور ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
لوکس چیست؟
لوکس واحدی برای اندازه گیری میزان روشنایی و یا میزان درخشندگی است.این واحد که در نورسنجی استفاده می شود به عنوان شدت نوری است که توسط چشم انسان درک می شود.عدد 1 برای لوکس برابر با نور ماه کامل در شب است. برای درک بیشتر این واحد به مثال هایی از میزان LUX برای محیط های مختلف اشاره می کنیم:

در بسیاری از موارد دیده اید که این واحد به عنوان یکی از پارامترهای مهم در مورد دوربین های مدار بسته اشاره می شود.بیان این واحد در مورد دوربین ها به حداقل نوری که دوربین برای تصویر برداری نیاز دارد اشاره می کند .

در واقع یک دوربین با میزان لوکس معین در محیط هایی با حداقل لوکس معین شده تصویر رنگی و با کیفیت ارایه می دهد ولی در لوکس های کمتر تصویر سیاه و سفید شده و با افت کیفیت و یا از بین رفتن تصویر همراه است.دوربین های مداربسته با لوکس های کمتر از 0.0001 جزو دوربین های حرفه ای در این زمینه هستند و در محیط های تاریک که چشم غیر مسلح قادر به درک درست تصاویر نمی باشد این دوربین ها تصویر رنگی و بدون نویز ارایه می دهند. به عنوان مثال دوتصویر زیر مربوط به یک محیط با شرایط یکسان می باشند که با دوربین هایی با لوکس های متفاوت تهیه شده اند.

نکته ی مهم دیگری که در بررسی میزان لوکس دوربین ها باید به آن توجه کرد این است که میزان لوکس بیان شده از طرف شرکت در چه شرایطی اندازه گیری است. به عنوان مثال دوربین 1lux,F=10 با دوربین 0.01lux,F=1 هیچ تفاوتی ندارد. چرا؟!

برای اندازه گیری لوکس از روشی به نامtarget illumination استفاده می شود.در این روش میزان نوری که در محل قرار گرفتن ccd دریافت می شود اندازه گیری می شود.

بنابراین لوکس اندازه گیری شده به شرایط اندازه گیری از قبیلlens F-Stop(F) , IRE, reflection ratio ,Color temprature وابسته است.

به عنوان مثال F-Stop پارامتری است که توانایی لنز در جمع آوری نور را بیان می کند و هرچه کمتر باشد یعنی لنز توانایی بیشتری در جمع آوری نور بر روی ccd دارد.یک لنز با F1.4 دو برابر یک لنز با F2 در جمع آوری نور توانایی دارد. بنابر این اگر یک دوربین را با دو لنز مختلف تست کنیم به نتایج متفاوتی دست خواهیم یافت.

پس هنگام مقایسه دوربین ها از نظر لوکس باید علاوه بر میزان لوکس سایر پارامترها را نیز حتما بررسی کنید و به شرایط تست که در کاتالوگ دستگاه مورد نظر بیان شده ، دقت کنید.

بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
توضیحات فنی و مراحل نصب دوریبن های مدار بسته
در این نوشته به تشریح روشی برای ساده برای نصب سیستم مداربسته دلخواه شما می‌پردازیم. البته قبل از شروع آموزش باید به این نکته اشاره کنم که فرض من بر این بود که خواننده دارای حداقلی از اطلاعات فنی, اطلاعات مربوط به سیم‌کشی و توانایی کار با ابزارهای ساده برق باشد. در غیر این صورت مسئولیت هر گونه آسیب به تجهیزات بر عهده خود شماست. در ضمن کار کردن در ارتفاع ممکن است کمی پرخطر باشد پس در صورتی که حس می‌کنید از ارتفاع می‌ترسید از همین لحظه از انجام آن صرف نظر کرده و کار را به یک تکنیسین باتجربه بسپارید.

پلن: اولین قدم برای شروع به کار داشتن یک نقشه یا پلن از سیستم است. در هنگام مشخص کردن محل نصب دوربین‌ها به چندین نکته باید توجه داشته باشید. نصب دوربین در محیط‌های کم نور به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. در صورتی که می‌خواهید از یک دوربین دید در شب برای یک محیط تاریک استفاده کنید باید بدانید که این دوربین‌ها در محیط‌های تاریک تصویری سیاه و سفید خواهند داشت. هرگز دوربین را مستقیما در جهت نور خورشید و یا لامپ‌های پر نور نصب نکنید.

انتخاب محل مناسبی برای نصب دوربین کار آسانی نیست پس بی تفاوت از کنار آن نگذرید. گذشته از موقعیت نور در تصویر موقعیت و فاصله شی مورد نظر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در موقع خرید لنز (در صورتی که دوربین شما دارای لنز فیکس نباشد) متوجه انوع مختلفی از لنزها خواهید شد. در موقع انتخاب لنز به نور محل و فاصله شی توجه داشته باشید و فاصله کانونی لنز را انتخاب کنید. در یک محیط کوچک (حدود 50 متر) استفاده از لنز 3.6 مناسب خواهد بود. هر چه فاصله شی مورد نظر بیشتر شد باید فاصله کانونی لنز نیز بیشتر باشد. البته انتخاب لنز مناسب کار آسانی نیست و نیازمند کمی تجربه خواهد بود. راه دیگر برای این کار استفاده از لنزهای با قابلیت فوکوس متغییر است محدوده فوکوس این لنزها نیز محدود است اما کار انتخاب را برای شما خیلی راحتر خواهد کرد.

با انتخاب مکان‌های مهم و استراتژیک برای نصب دوربین شما خواهید توانست تعداد دوربین‌ها مورد نیاز برای یک محیط ثابت را کاهش دهید. در موقع نصب از همپوشانی تصاویر خودداری کنید و دوربین‌ها را طوری نصب کنید که هر کدام محیطی کامل را که دیگر دوربین‌ها پوشش نمی‌دهند پوشش دهند. در صورتی که حفظ امنیت دوربین‌ها نیز دارای اهمیت باشد دوربین‌ها را معمولا طوری نصب می‌کنند که هر دوربین در دید یک دوربین دیگر قرار گیرد و به وسیله یک دوربین دیگر پشتیبانی شود. نکته بسیار مهم دیگر در زمان جایگذاری دوربین‌ها توجه به امکان کشیدن کابل در محل نصب دوربین است.

سیم‌کشی: زمان‌برترین قسمت نصب دوربین‌های مداربسته مربوط به سیم‌کشی می‌شود. باید برای سیم‌کشی در قسمت‌های مختلف برنامه داشته باشید به طوری که کمترین مقدار سیم مصرف شود و همچنین طول سیم‌ها از حد استاندارد فراتر نرود چون موجب تضعیف سیگنال‌های تصویر خواهد شد. هرگز سیم‌های انتقال دهنده سیگنال‌های ویدئویی را از کنار سیم‌های جریان بالا عبور ندهید و حداقل فاصله 12 سانتی‌متر را در این مواقع رعایت کنید. طول کابل هر دوربین نباید از 400 متر بیشتر شود همچنین سعی کنید از کابل‌های کیفیت بالا برای انتقال تصاویر استفاده کنید.

نکاتی دیگری نیز در هنگام سیم‌کشی با اهمیت است مثلا سعی کنید در موقع نصب دوربین همیشه مقداری سیم اضافی در محل نصب دوربین برای جابه‌جایی‌های احتمالی باقی بگذارید. سعی کنید از تغذیه جداگانه دوربین‌ها خودداری کنید. می‌توانید برق را با ولتاژ 220 ولت تا دوربین برده و برای هر دوربین از یک آداپتور جداگانه استفاده کنید و یا کل دوربین‌ها را با یک آداپتور مرکزی تغذیه کنید. تغذیه هر دوربین از یک محل امکان نصب UPS مجزا برای دوربین‌ها را در آینده از شما خواهد گرفت.



جایگذاری دوربین‌ها: جایگذاری دوربین بیشتر مربوط به نصب پایه و پیچ کردن آن به دیوار یا سقف می‌شود. در موقع رولپلاک کردن دوربین به دیوار یا سقف توجه داشته باشید که دوربین کاملا محکم در جای خود قرار گیرد و در صورتی که حس کردید پیچ‌ و رولپلاک‌ها خود دوربین کوچک هستند از اندازه بزرگتری استفاده کنید.

در موقع مشخص کردن محل سوراخ‌کاری به جهت دوربین توجه داشته باشید. در مورد دوربین‌هایی که تغذیه DC دارند باید به پلاریته ورودی دوربین توجه داشته باشید. برای اتصال سیم تصویر دوربین‌ها باید از فیش BNC استفاده کنید. فکر نمی‌کنم وصل فیش BNC کار خیلی سختی باشد به همین دلیل از توضیح آن صرف نظر می‌کنم اما اگر به نظر شما ضروری بود به من اطلاع دهید تا آن را اضافه کنم.

پس از وصل BNC خواهید توانست تصویر دوربین‌ها راببینید (البته اگر مراحل قبلی را به خوبی انجام داده باشید). در صورتی که تصاویر دوربین را نداشتید به قسمت عیب‌یابی مراجعه کنید.

جدول زیر به شما ترتیب انجام عملیات مربوط به نصب دوربین را نشان می‌دهد:

جمع‌آوری اطلاعات اولیه (مانند بازدید از محل, تعداد دوربین‌های درخواستی و ...)

مشخص کردن نوع دوربین‌ها

مشخص کردن محل مرکز کنترل (با توجه به ملاحظات امنیتی و امکان سیم‌کشی و ...)

تعیین سیستم تغذیه دوربین‌ها (مرکزی یا مجزا)

آماده کردن محل عبور کابل‌ها (سقف کاذب, کف, داکت و ...)

اجرای کابل کشی

اصلاح و انجام جزئیات مربوط به سیم‌کشی

اصلاح و انجام جزئیات مربوط به وصل به سیستم نمایش و ضبط

گرفتن تصاویر و تنظیم دوربین‌ها

پایان عملیات نصب دوربین‌ها

بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
صفحه  صفحه 10 از 12:  « پیشین  1  ...  9  10  11  12  پسین » 
کامپیوتر

سیستم های امنیتی و حفاظتی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA