ارسالها: 2642
#161
Posted: 30 May 2011 15:27
si4v4sh: ولی باره ها جدن سخته
خیلی ها بودن که تو همین مرحله عطای گیتارو به لقاش بخشیدن
خب هر كس طاووس خواهد، جور هندوستان كشد
si4v4sh: و چیز دیگه ای هم که هست هر چی انگشت شصت پایین تر قرار بگیره فکر می کنم هم کار راحت تر بشه هم صدایی که میاد بهتر بشه
هر چند خودمم توش موندم بدجور!!
معمولا" درسته. ولی چیزایی مثل این كه تجربی به دست میاد، در مورد همه صدق نمیكنه. به خیلی چیزا مثل شكل دست شما بستگی داره. این كه مثلا" انگشتای شما طریف باشه یا برعكس بزرگ و كلفت باشه
si4v4sh: از اول بهترم ولی کلن دیگه داره روانیم می کنه به خدا
راستی شما خودت چند وقت طول کشید باره ها رو بتونی راحت بزنی؟
معمولن روزی چند ساعت تمرین می کردی؟
میدونم چی میگی. چند ماه اول خیلی سخت میگذره. برای حرفه ای شدن 5 سال باید زحمت بكشی. البته اگه عاشق گیتار نباشی، خیلی سخت تره.
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 2642
#163
Posted: 11 Jun 2011 08:55
[b]:: سرتو بذار رو شونم :: امید :: 4/4 [/b]
Dm سرتو بذار رو شونم
[Dm]سرتو بذار [C]رو شو[Bb]نه هام [Am]خوابت بگی[C]ره
بذار تا [Bb]آروم [Am]دله بی [Gm]تابت [Bb]بگی[Dm]ره
بهم نگو [C]از ما [Bb]گذشته [Am]دیگه دی[C]ره
حتی من از [Bb]شنید[Am]نش [Bb]گریم میگی[Dm]ره
[Dm]بذار رو سینم سرت[Bb]و [Dm]چشمای خی[Am]س و [C]ترتو
بذار تا سیر نگات کنم [Bb]بو بکشم [Am]پیرهنتو
[Dm]بغل کن و بچسب به[Bb]م [Dm]بکش دوبا[Am]ره دست [C]بهم
جز تو کسی رو ندارم [Bb]نزدیکتر از [Am]نفس بهم
[Dm]سرتو بذار [C]رو شو[Bb]نه هام [Am]خوابت بگی[C]ره
بذار تا [Bb]آروم [Am]دله بی [Gm]تابت [Bb]بگی[Dm]ره
بهم نگو [C]از ما [Bb]گذشته [Am]دیگه دی[C]ره
حتی من از [Bb]شنید[Am]نش [Bb]گریم میگی[Dm]ره
( وقتی چشات [C]خوابش [Bb]میاد [C]آدم غماش [Bb]یادش [Am]میاد
[Dm]یه حالتی [C]تو چش[Bb]ماته که عشق [C]خودش باهاش [Dm]میاد ) 2بار
[Dm]سرتو بذار [C]رو شو[Bb]نه هام [Am]خوابت بگی[C]ره
بذار تا [Bb]آروم [Am]دله بی [Gm]تابت [Bb]بگی[Dm]ره
بهم نگو [C]از ما [Bb]گذشته [Am]دیگه دی[C]ره
حتی من از [Bb]شنید[Am]نش [Bb]گریم میگی[Dm]ره
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 2642
#164
Posted: 11 Jun 2011 09:00
:: تصویر رویایی :: داریوش :: 8/6 ::
[Gm]شب از مهتاب سر [Dm7]میره
تمام [Cm7]ماه تو [Gm]آبه
شبیه عکسه یک [Dm7]رویاست
تو [Cm7]خوابیدی جهان [Dm7]خوابه
زمین [Cm]دور تو می [Gm]گرده
زمان [Eb]دست تو اف[Dm]تاده
تما[Cm]شا کن سکوت [Gm]تو
عجب [Dm]عمقی به شب [Gm]داده
تو خواب [Cm]انگار طرحی [Gm]از
گل و [Eb]مهتاب و لب[Dm]خندی
شب از [Cm]جایی شروع [Gm]می شه
که تو [Eb]چشماتو می [Gm]بندی
تو رو [Bb]آغوش می [Dm7]گیرم
تنم [Cm7]سر ریزه رو[Gm]یا شه
جهان [Eb]قد یه لا[Dm7]لایی
توی[Cm7] آغوش من [Gm]جاشه
تورو [Bb]آغوش می [Cm]گیرم
هوا تاریک تر [Gm]می شه
خدا [Eb]از دست های [Dm7]تو
به [Cm7]من نزدیک تر [Gm]می شه
زمین [Cm]دور تو می [Gm]گرده
زمان [Eb]دست تو اف[Dm]تاده
تما[Cm]شا کن سکوت [Gm]تو
عجب [Dm]عمقی به شب [Gm]داده
تمام [Cm]خونه پر [Gm]می شه
از [Eb]این تصویر [Dm]رویایی
تما[Cm]شا کن ، تما[Gm]شا کن
چه [Dm]بی رحمانه زی[Gm]بایی
البته اون آکورد اول رو دو بار هم بزنید، بد نیست
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 2642
#165
Posted: 11 Jun 2011 09:06
آکورد آهنگ دسپرادو ایگلز _ Desprado _eagles
G G7 C Cm
Desper ado , why don't you come to your se nses ?
G Em7 A7 D7
You been out ridin' fe nces for so long no w
G G7 C Cm
Oh, you're a hard one , I know that you got your rea sons,
G B7 Em7 A7 D7 G
These things that are ple asin' you can hurt you somehow
D Em Bm
Don't you draw the queen of diamonds boy,
C G
She'll beat you if she's able,
Em7 C G D
You know the queen of hearts is always your best bet
Em Bm C G
Now it seems to me some fine things have been laid upon your table
Em A7 Am7
But you only want the ones you can't get
D D7 G G7 C Cm
De sper ado , oh you ain't gettin' no you nger,
G Em7 A7 D7
Your pain and your hu nger, they're drivin' you home
G G7 C Cm
And freedom , well, that's just some people ta lkin'
G B7 Em7 A7 D7 G
Your prison is wa lkin' through this world all alone
D Em Bm
Don't your feet get cold in the winter time ?
C G
The sky won't snow and the sun won't shine
Em7 C G D
It's hard to tell the night time from the day
Em Bm
You're losin' all your highs and lows
C G Am7
Ain't it funny how the feelin' goes a way
D D7 G G7 C Cm
Des per ado , why don't you come to your se nses
G D Em A7 D7
Come down from your fe nces , open the gate
G G7 C Cm
It may be rainin' , but there's a rainbow abov e you
G B7 Em C G Am7
You better let some body love you,
G B7 Em Am7 D7 G
You better let some body love you be fore it's too late
این آکورد رو از کسی گرفتم. ولی فکر میکنم درست نباشه
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 2642
#166
Posted: 11 Jun 2011 09:34
خيال نكن
عليرضا عصار 4/4
Am...........................E7...................E..............................................Dm..............Am
خيال نكن نباشي ، بدون تو مي ميرم گفته بودم عاشقم ، حرفمو پس مي گيرم
Am.......................E7.........................E..............................................Dm..............Am
خيال نكن نموني ، كارم ديگه تمومه ليلي فقط تو قصه است ، جنون ديگه كدومه
Am.....................G....................................Am.................G.....................Am
كي ميگه تو نباشي ، ستاره بي فروغ بذار همه بدونن كه عاشقي دروغ
Am.................E7................E...............................Dm.................................
تو برده اي مي خواستي كه حرفتو بخونه به پاي تو بسوزه ، براي تو بمونه
Am........................E7....................E.................................Dm...............................
عروسكي مي خواستي ، رو طاقچتون بكاريش وقتي بازيت تموم شد ، كنج اطاف بذاربيش
E.........................F..........................................G......................................Am
ديگه براي موندن ، اطاق تو شلوغ عروسكا بدونين ، كه عاشقي دروغ
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 2642
#167
Posted: 11 Jun 2011 09:40
حالا در چند پست بعدی در مورد گیتار فلامنکو قلم فرسوده میسازیم
ریشه تانگو
لغتی است برگرفته از کلمه "Tang" که تداعی کننده صدای انعکاسی ناشی از ضربه به یک شـــیء می باشد ؛ همچنین لغت Tang" " سمبل یک حرکت تموّجی و نوسانی است . برخی نیز عقیده دارند که ریشه این لغت ،" Tangir " با منشاء لاتین " Tangere " به معنای « لمس کردن » است .
ریشه یابی دستگاه تانگو به علت شباهتی که به نوعی موسیقی آمریکای لاتین به همین نام دارد ، اندکی گیج کننده می شود . هر چند که تانگوی فلامنکو هیچ قرابتی با تانگوی آرژانتینی ندارد ، ولی ساختارشان از قوانين مشابهي تبعيت مي كند
اين احتمال وجود دارد كه تانگوي فلامنكو تحت تاثير موسيقي آمريكاي لاتین و در نتیجة تماس با موسیقی کوبایی پدید آمده باشد ؛ هر چند محققین ، اولین تانگو را به اِنریکه اِل ملّیسو (Enrique el Mellizo) در کادیز (Cadiz) نسبت می دهند .
دستگاه تانگو یک دستگاه رقص و آوازی با ریتم شادمانه و تاکیدات قویست که امروزه همراه با بولریاس از اجزای لاینفک هر جشن فلامنکویی (Fiesta) محسوب می شود . ریتم شاد و میزان ساده و روان تانگو باعث می شود تا بتوان از آن برای طراحی رقص های ریتمیک و پر احساس و زیبا استفاده کرد .
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 2642
#168
Posted: 11 Jun 2011 09:42
رقص تانگو
بر اساس شواهد موجود منشاء زمانی پیدایش رقص در دستگاه تانگو با تولد خود این دستگاه یکی می باشد .
رقص تانگو میزان یکنواختی را دنبال می کند و اجرای آن شامل حرکات زیبا و فانتزی ، حالات و اداهای شیطنت آمیز و پیچ و تاب های ماهرانه بدن است . ریتم تانگو تاکیدی است و جذابیت و سهولت درك آن باعث می شود تا هنرمند اجازه بداهه پردازی و اِعمال سلیقه شخصی داشته باشد . میزان تانگو در رقص چهار ضربی است و به راحتی قابل تشخیص می باشد .
ضرب اول معمولا بسیار ضعیف یا به صورت سکوت اجرا می شود و ضرب 2 و 3 و 4 از تاکیدات قوی برخوردارند :
»» آواز تانگو
فرم آوازی تانگو یکی از قدیمی ترین و اصلی ترین سبکهای آواز در فلامنکو است . آواز تانگو دارای تنوعات زیادی است که مربوط به محل پیدایش آن نوع خاص تانگو می باشد . ولی محل پیدایش آن هر جا که باشد از قبیل کادیز ، خرز ، سِویل یا مالاگا ، به عنوان یک آواز مخصوص رقص شناخته می شود .
هنگامی که تانگو به صورت یک آواز تنها و صرفا برای شنیدن اجرا می شود ، از طبیعت موقر و آرامی برخوردار است ؛ به طوری که خواننده ، همچون زمانی که در دستگاه تی یِنتوس اجرای برنامه دارد ، آزاد نیست و نمی تواند هنر و مهارت و توانایی های خویش را به نمایش بگذارد .
اولین خوانندگانی که اجراهای قابل توجه و ماندگاری در تانگو داشته اند عبارتند از : ال مِلّیسو (El Mellizo) و آئورِلیو سلس (Aurelio Seles) از کادیز ، پاستورا پاوُون (Pastora Pavon) و ِال تی تی (El Titi) از سویل ، فریخونز (Ferijones) و اِل موخاما (El Mojama) از خرز ، لا پیرولا (La Pirula) ، لا رِپومپا (La Repompa) و ال پیّایو (El Piyayo) از مالاگا.
لا نینیا دِ لُس پِی نِس (La Nina de Los Peines) خواننده ای بود که در جهت توسعه و تکامل تانگو فعالیت زیادی کرد . نکته جالب اینجاست که نام وی برگرفته از یک شعر تانگو است که در اوایل دوران فعالیت هنری اش آن آواز را بسیار دوست می داشت و اجرا می کرد . معنای لغوی اسم وی ، «دختر شانه ها» ست .
کوپلاهای تانگو غالبا از چهار و گاهی سه جمله هشت کلمه ای اشعار تشکیل می شود .
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 2642
#169
Posted: 11 Jun 2011 09:43
گیتار در تانگو
اصل مهم و تخطی ناپذیر در تانگوی فلامنکو ، همانند تی نیتوس ، استفاده از مد فریژین (گام اندلسی) است . اگر چه در تانگوهای مناطقی مانند تریانا و گرانادا استفاده از گامهای ماژور و مینور نیز دیده می شود؛ به طور مثال یک تانگو به نام تی تی دِ تریانا (Titi De Triana) در گام مینور نواخته می شود .
تانگوی دیگری منسوب به کادیز از گامهای مُدال استفاده می کند و نوع دیگری از تانگو نرم پیّایو (Piyayo) از مالاگا ، در تنالیته ماژور است . هم چنین نوعی تانگوی گرانادایی وجود دارد که در سردسته اجرا شده و تمپوی آن آهسته تر است .
امروزه فرم های تانگو و رومبا را زیاد در هم ادغام می کنند ، ولی تفاوت عمده این دو فرم عملاً در نحوه نواختن گیتار بارز می گردد .
در تانگو هنگامی که نوازنده ضرب ها را با راسگوادوهای تند و تیز مشخص می کند ، همراهی کنندگان گیتار نیز بر سر هر آكورد ، به دقت تاکید را ( با پالماس و ديگر صور همراهي ) بیان می کنند . در صورتی که در رومبا تاکید ات به اين قدرت و دقت نيستند و نواختن گیتار از روال یکنواخت تری برخوردار است .
در بسياري از موارد تانگو به عنوان حسن ختام تی یِنتوس و با سرعتی به مراتب بیشتر از آن اجرا می شود تنالیته های پایه تانگو در سردسته(پور آرّيبا) ، می و فا و در وسط دسته ، لا و سی بمل می باشند که همانطور که قبلا گفتیم ، همه در مد فریژین به کار می روند
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
ارسالها: 2642
#170
Posted: 11 Jun 2011 09:44
کمپاس در تانگو
ریتم تانگوی رقصی 4/4 و هنگام نوازندگی 4/2 در نظر گرفته می شود . ضمن اینکه ، این دو ریتم قابل تبدیل به یکدیگرند . در شكل زير ساختار كامل يك كمپاس تانگو را مشاهده مي كنيد.
تانگوي امروزين
در زمان قدیم در برخی موارد یک یا دو جمله از اشعار تانگو را در انتهای اشعار تی ینتوس به کار می بردند . واریاسیون جدید این ایده که امروزه به طور معمول اجرا می شود و آن را «تی ینتوس - تانگوس» می نامند ، بدین ترتیب است که خواننده دو یا سه جمله از اشعار تی ینتوس را به عنوان مقدمه یک آواز طولانی تانگو می آورد .
سه تن از استاتید زن خواننده به این سبک عبارتند از :
آئورورا بارگاس (Aurora Vargas) ، خوآنا دل رِبوئِلو (Juana del Revuelo) و لا سائِتا دِ مالاگا (La Saeta De Malaga) .
از دیگر تغییراتی که در عصر حاضر برای تانگو به وجود آمده این است که به عنوان یکی از اجزای اصلی رِپِرتوارها و جزء محلقات لاینفک بدنه اصلی آواز سنتی شناخته شده است ؛ همانند نقشی که بولریاس نسبت به سولئارس ایفا می کند .
بدین جهت ، تانگو را پسرعموی بولریاس در میان ریتم های دو تایی (4/4, 2/4) می دانند . در اين ميان خوانندة نابغة فقيد ، "كامارون دِ لا ايسلا " نقش مهمي در اعتبار يافتن و محبوبيت تانگو داشته است . وي به دليل قابليت و انعطاف ريتميك و ملوديك موجود در تانگو در جهت تلفيق با ژانرهاي ديگر موسيقي خصوصاً جَز(Jazz) و لاتين ، از اين پالو بسيار استفاده مي كرد.
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه