انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
موسیقی ایرانی
  
صفحه  صفحه 18 از 32:  « پیشین  1  ...  17  18  19  ...  31  32  پسین »

همه چیز در مورد گیتار


مرد

 
در فرهنگ لغات آكادمي زبان اسپانيايي رئال Real Academia) Español de la Lunga ) معاني متفاوتي براي لغت فلامنكو ارايه شده است كه از بين آنها ، برخي كه سنخيت بيشتري با بحث ما دارند را براي شما انتخاب كرده ايم .

در يكي از اين تعاريف آمده است : فلامنكو ، يك روش فرهنگي_اجتماعيِ بيان احساسات در ميان كولي هاست كه ريشه هاي عميقي در ناحية اَندلُس(Andalusia) براي آن يافت مي شود .

در جايي ديگر ، لغت فلامنكو را نشانگر يك شاخة قومي يا نژادي مي انگارد و به مردمي اطلاق مي كند كه منسوب به سرزمين فلاندر هستند . علاوه بر فرهنگ لغاتي كه ذكر كرديم ، در فرهنگ لغات صرفي اسپانيايي وكاستيلي ريشة لغت فلامنكو را منسوب به فلامينگ (Flaming) مي دانند كه در زبان هلندي به معني (چيزي يا كسي آمده از سرزمين فلاندر در آلمان ) مي باشد . علّت انتساب لغت فلامنكو به فلامينگ ، به معني (شخصي از اهالي فلاندر ) ،ريشه در تاريخ آن ناحيه دارد . ايشان مردمي بودند از نژاد مردم شمال اروپا به نام نورديك(Nordic) كه رنگ رخسارشان گلگون بود ؛ بر خلاف مردم اروپاي جنوبي معروف به نژاد لاتين كه پوست تيره و موي مشكي دارند و به خصوص از لحاظ رنگ پوست تفاوت فاحشي بين اين دو نژاد ديده مي شود . از جانب ديگر ، استفاده از لغت فلامينگ براي ناميدن مردمي با پوست گلگون ، مي تواند اشاره به پرنده اي به نام فلامينگو(Flamingo) باشد . اين پرنده منقار بزرگي دارد كه به طرز عجيبي خميدگي دارد . با گردن و پاهايي بلند و ظريف ، پرهاي سفيدي گردن و سينه و شكمش را پوشانيده ، در حالي كه سر و قسمت تحتاني بدنش به رنگ صورتي تا قرمز تند است . از آنجا كه در قرن شانزدهم و اوايل قرن هفدهم ميلادي ، سرزمين فلاندر زير سلطة اسپانيا بود ، مردم اسپانيا اهالي فلاندر را به دليل وضع پوشش و رنگ پوست شان به گونه اي تحقير آميز به فلامينگو تشبيه مي كردند .
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
     
  
مرد

 
کی از شایعترین معضلات عضلانی که گریبان نوازندگان را می گیرد (به خصوص نوازندگانی که بصورت حرفه ای موسیقی را دنبال می کنند)، سندروم کرامپ نویسندگان یا نوازندگان (Writers Cramp) می باشد. این سندروم بصورت انقباض عضلانی به خصوص در دو ناحیه شست دست و ساعد بوجود می آید و باعث اختلالات حرکتی در دست نویسندگان، نوازندگان و تمامی کسانی که بصورت دائمی از انگشتان دست فعالیتی تکراری را طلب میکنند، می شود.


دلایل پزشکی این بیماری هر چه که باشد متاسفانه شیوه قطعی درمانی ندارد و یا آنقدر ممکن است طولانی باشد که فرد بیمار از ادامه درمان نا امید شود.

به خصوص در مورد نوازندگان با توجه به وابستگی روحی و روانی خود به فعالیت هنریشان، این مسئله بیشتر به آسیب روانی نیز منجر می شود و فرد را بعضا دچار سرخوردگی روحی نیز می نماید. مشخصه اصلی این بیماری عدم کنترل بر فعالیتهای انگشتان می باشد و در مورد نوازندگان بصورتهای مختلفی خود را نشان می دهد.
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
     
  
مرد

 
مثلا هنگام نوازندگی، شصت بصورت منقبض شده به داخل جمع می شود و یا ساعد دست بطرز وحشتناکی درد می گیرد و یا انگشت اشاره، خود را بصورت منقبض شده به بیرون نگه می دارد و از همه اینها شایع تر هماهنگی میان دو انگشت، مثلا شست دست و انگشت اشاره کاملا از بین می رود. در تمامی این حالات احساس درد و گرفتگی انگشتان وجود دارد که این عامل تکنیک نوازنده را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

این بیماری در آقایان بیشتر از خانمهاست. در خانمها در سنین پایین تری نسبت به آقایان وجود دارد. 69 نفر در هر 100000 نفر در آمریکا از این بیماری رنج می برند وتعداد زیادی نیز به پزشک مراجعه نمی کنند.

مهمترین دلیل بروز این عارضه در نوازندگان، ایجاد فشار در اندامی خاص به هنگام نوازندگی بخصوص در اجرای تکنیکهای مشکل و پیچیده می باشد. برای همین، این مشکل معمولا در نوازندگان آماتور بوجود نمی آید.

برخی از نوازندگان هنگام اجرای تکنیکهای پیچیده و مشکل به انگشتان دست، سرشانه ها، ساعد، کمر، ماهیچه های صورت و دندانها فشار زیادی وارد می نمایند که در نهایت این فشار به انگشتان دستان منتقل و باعث انقباض و کشیدگی در این عضو می شوند. به خصوص این مسئله در مورد نوازندگانی که هنگام اجرا دچار تحرک های حسی می شوند بسیار نمایان است. البته با پیشرفت تکنیک واقعی، تمامی فشارهای حین اجرا از بین می رود که البته آموزش این مسئله خود شیوه ای آکادمیک دارد.
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
     
  
مرد

 
در نظر بگیرید نوازنده ای مثل جان ویلیامز با چه آرامش و کوچکترین فشاری پیچیده ترین قطعات گیتار را اجرا می نماید و هیچ کشش و یا انقباضی در هیچ یک از اعضای صورت و یا بدن او مشاهده نمی شود. قطعا سبک نوازنده (اکول) و انجام و چگونگی ارتباط نوازنده با ساز در بروز و یا عدم ابتلا به این عارضه اهمیت بسزایی دارد. نوازندگانی که از ابتدای کارشان با پوزیسیون های غلط، ساز را در دست می گیرند و یا بدن خود را به هنگام اجرای ساز از حالت روان و لخته به وضعیتی با کشش و فشار در می آورند خطر ابتلا به این عارضه بیشتر آنها را تهدید می کند. البته این موضوع را با نمایشهای فیگوراتیو نوازندگان بزرگ نباید اشتباه گرفت. چرا که خیلی از نوازندگان ویرتوئوز برای نشان دادن احساس قطعه و ایجاد تنالیته، با ساز خود رقص می کنند.(به اجراهای جولیان بریم نگاه کنید که با چه هیجانی خود را در حین اجرای قطعات تکان می دهد.)

شروع این معضل برای نوازندگان ممکن است زیاد نگران کننده به نظر نرسد و آن را ناشی از تمرین زیاد و و یا کم بدانند. اما هر چه که می گذرد کنترل فعالیت انقباضی انگشتان دشوار تر می شود تا جایی که نوازنده تاثیر آنرا در تکنیک خود احساس می کند. اصرار به زیاد نواختن در این مرحله این آسیب را جدی تر می نماید. چیزی که اکثر نوازندگان با مشاهده این عارضه انجام می دهند، تمرینات فشرده همراه با درد می باشد. چرا که تصور می کنند برای اینکه خود را در سطح تکنیکی ایده آل قبل نگه دارند تحت هر شرایطی که شده تمرینشان را نباید قطع کنند. این عاملی برای تشدید این آسیب می شود.
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
     
  
مرد

 
یه نمه هم در مورد گیتار اسپانیش حرف بزنیم که خیلیا به خاطر آهنگ معروف دسپرادو میخوان یاد بگیرن و تو مهمونیا خونمایی کنن

تکنیک هایی که می بینین از تکنیک های ضروری گیتار اسپانیش هستن که توی خیلی از سبک ها کار برد دارن (هر چند که اکثرشون بیشتر توی گیتار فلامنکو استفاده میشن) . . . به هر حال اینا جزو اوّلین تکنیک هایی هستن که توی نوازندگی گیتار بهشون برمیخورین و پیشرفتتون در تکنیک های پیشرفته و سطوح بالاتر بستگی به تسلّط شما روی این تکنیک ها داره:
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
     
  
مرد

 
راسگوادو:

ضرباتی برای به صدا در اَوردن آکوردها که به دو صورت رو به پایین و رو به بالا بوده که به وسیله ی فلش به جهت بالا یا پایین مشخص میشن و زیر هر فلش هم حرف لاتینی نوشته میشه که نشون میده ضربه باید یا چه انگشتی زده بشه، تو اجرای راسگوادو ها ارزش زمانی هر راسگوادو خیلی مهّمه و باید از ریتم دقیق اونا مطّلع باشین.



» راسگوادوی پیوسته:

نوعی راسگوادوی چهار تایی که توسط تکرار i,m,e,a نواخته میشه.



» پیکادو:

ضرباتی که بصورت قاطع و توسط انگشت های i,m نواخته میشن.



» آکورد:

اجرای هم زمان چند نت که بوسیله ی ریتم یا راسگوادو انجام میشه. آکورد ها گستردگی خیلی زیادی دارن، انواع آکوردها شامل مینور، ماژور، آکوردهای هفتم، شکسته، دیمینیش و . . . میشن.


» گلیساندو:

تکنیکی برای به صدا درآوردن یک نت بدون استفاده از مضراب زدن. برای اجرای تکنیک باید انگشت دست چپ رو از محلّ نت قبلی روی محلّ نت جدید سُر بدین.


» لگاتو:

تکنیکی شبیه به گلیساندو با این تفاوت که توی یک مجموعه نت فقط برای نت اوّل مضراب میزنیم و بقیّه نت ها رو با استفاده از دست چپ، با بلند کردن انگشت (برای نت های بم تر) یا با کوبیدن انگشت (برای نت های زیر تر) به صدا در میاریم.
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
     
  
مرد

 
تراندو:

ضرباتی اَزاد که هنگام اجرای آکورد، بین اجرای آکورد و یا بین ملودی توسط سه انگشت i,m,a نواخته میشن.



» اَرپژ:

به صدا دراَوردن ترتیبی نت های یک اَکورد. اَرپژ ها بستگی به ریتم اَهنگ دارن و هر ریتمی اَرپژ مخصوص خودش رو داره.



» استکاتو:

مقطعی اجرا کردن نت که به صورت یک نقطه بالا یا زیر نت نوشته میشه. برای اجرای این تکنیک باید از مضراب زنی قوی استفاده کنین و به محض مضراب زدن دست چپ رو از دسته ی گیتار بردارین تا صدا در یک لحظه قطع بشه و ادامه نداسته باشه.



» استکاتیسمو:

تکتیکی مثل استکاتو که باید توی اون نت رو مقطعی تر و قوی تر از استکاتو اجرا کنین و به شکل یک سرفلش روی نت نشون داده میشه.



» گلپ:

ضربه ای که با انگشت انگشتری دست راست به بدنه ی گیتار (گلیپودیر) زده میشه و توسط یک مربع نشون داده میشه. گلپ ممکنه به تنهایی یا به همراه ضربه ی رو به پایین شست (اَپویاندو) زده بشه.
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
     
  
مرد

 
اَکلراندو:

تکنیکی که توی اون سرعت اجرای نوازنده به تدریج بیشتر میشه.



» سنکپ:

جا به جا کردن ضرب ها با تأکیدهای معمولی یک موسیقی که ساختمان ریتمیک نرمال رو بهم میزنه.



» اَپوگادو:

تکنیکی که در اون صدای یک اَکورد بلافاصله بعد از بصدا دراومدن بوسیله ی دست چپ یا راست قطع میشه. زمانی که اَپوگادو رو بوسیله ی دست چپ انجام میدین باید انگشت کوچیک دست چپ رو بدون فشار تو عرض سیم ها بگیرین و صدای سیم ها رو قطع کنین.ولی وقت اجرای اَپوگادو با دست راست باید سریعآ بعد از اجرای اَکورد دست راستتون رو پایینتر اَورده و در عرض سیم ها قرار بدین بطوریکه کف دست و سطح انگشت ها صدای سیم ها رو قطع کنه.

اَپوگادو رو با یه کروشه که بعد از اَکورد تو عرض حامل قرار میگیره نشون میدن، عدد 4 روی کروشه به معنی اینه که اَپوگادو با انگشت 4 دست چپ انجام میشه و حرف R به معنی اَپوگادو با دست راسته.



اگر چه این تکنیک ها بیشتر توی گیتار فلامنکو و گیتار کلاسیک کاربرد دارن امّا از اونجایی که تکنیک های پایه محسوب میشن برای ورود به هر سبکی باید تقریبآ روی اکثر این تکنیک ها تسلّط داشت.

کتاب خوان مارتین هم خیلی خوبه. بخونیدش بدک نیست
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
     
  
مرد

 
آموزش ریتم

در گيتار 3 سيم پايين را سيمهاي تريبل و 3 سيم بالا را سيمهاي باس گيتار مينامند

ضربه روبه پايين

ضربه به سمت بالا

خفه كردن صدا بوسيله دست

آموزش ريتم 4/2

ريتم 4/2 يا راك كه از آسانترين ريتمهاي موجود ميباشد كه آنرا به صورت خيلي ابتدايي به شما نشان دادم البته خود شما بعد از اينكه در ريتم قوي شديد ميتوانيد گونه هاي ديگر را بسازيد. بطور مثال شما ميخواهيد اين ريتم را بروي آكورد لا ماژور امتحان كنيد. حالت كلي را در تصوير ميبينيد. در اين ريتم ابتدا يك ضربه رو به پايين سپس ضربه رو به بالا و بعد از آن ضربه رو به پايين همرا با خفه كردن صدا وسر انجام ضربه رو به بالا .توجه داشته باشيد كه فاصله تمام ضربها بايد با هم برابر باشد در اينجا 4 ضربه داريم كه بين 4 ضرب با هم برابر است براي ياد گيري ابتدا از سرعت كم و سپس سرعت خود را بالا ببريد



براي ريتم 4/2 ميتوان بطور مثال به تاك از سياوش قميشي اشاره كرد
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
     
  
مرد

 
آموزش ريتم 4/3

ريتم 4/3 يا والس كه از آسانترين ريتمهاي موجود ميباشد كه آنرا به دو صورت به شما نشان دادم البته خود شما بعد از اينكه در ريتم قوي شديد ميتوانيد گونه هاي ديگر را بسازيد. نوع اول به اينصورت ميباشد

بطور مثال شما ميخواهيد اين ريتم را بروي آكورد لا ماژور امتحان كنيد. در اين نوع ابتدا بوسيله انگشت شست يك ضربه به سيم باس(سيم5) گيتار زده ميشود و سپس دو بار بطور متوالي سه سيم فوق را كه در تصوير ميبينيد را بطور همزمان به صدا در مياوريم. همان طور كه در تصوير ميبينيد ضربه اول توسط شست به سمت پايين و دو ضربه ديگر به سمت بالا ميباشد ونكته مهم در اينست كه فاصله زماني تمام اين 3 ضرب با هم برابر است .بنابراين حالت كلي اين نوع ريتم به اين صورت است كه اول يك سيم باس سپس دوبار بطور متوالي و بطور همزمان 3 سيم پايين گيتار را به صدا در ميآوريم . پس در حالي كه آكورد لا ماژور را گرفته ايم اين ريتم را اجرا ميكنيم


البته شما ميتونيد با سيم باس كه در ضرب اول زده ميشود بازي كنيد يعني در ميزان اول ضربه بروي سيم 5 و در ميزان بعدي ضربه بروي سيم 4 زده شود(يكي در ميان) كه در تصوير پايين ميبينيد


نوع دوم كه نسبتا اسانتر ميباشد به اينگونه است كه 3 ضربه بطور منوالي به سمت پايين وارد ميشود كه ضربه اول ضربه اي است كه به سيم باس وارد ميشود و دو ضربه بعدي به سيمهاي تريبل وارد ميشود.نكته اي كه در اينجا وجود دارد اينست كه در ضربه اول كه ضربه به سيم باس است ؛ ميتوان ضربه را فقط بروي سيم 5 و6 و يا اينكه بروي سيم 4 و5 و6 باشد كه رعايت كردن آن زياد مهم نيست ونكته مهم در اينست كه فاصله زماني تمام اين 3 ضرب با هم برابر است


براي ريتم 4/3 ميتوان بطور مثال به آهنگ سلطان قلبها اشاره كرد
عقده یعنی کسی که اولین بار میره تو لیست، مدتش طبق قوانین باید سه روز باشه ولی یهو میشه دو ماه
     
  
صفحه  صفحه 18 از 32:  « پیشین  1  ...  17  18  19  ...  31  32  پسین » 
موسیقی ایرانی

همه چیز در مورد گیتار

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti Forums is not responsible for the content of external sites

RTA