ارسالها: 1329
#11
Posted: 23 Jan 2012 12:00
قسمتي از متن مصاحبه به دلايلي نمي شود متن كامل را در تاپيك قرار داد هر چند كه متن كامل به صورت عكس در بالا وجود دارد.
قسمتي از مصاحبه ياس با روزنامه تماشا
پنجشنبه 24 آذرماه
در همه اين سالها در بازار موسيقي كشور كاري بوده تو را شگفت زده كرده باشد؟ كه تو را مجبور كند لحظه به لحظه و با دقت بنشيني رويش زومكني ؟
براي همه كساني كه در ايران كار ميكنند احترام قائلم و هنرشان را در اين شرايط تحسين ميكنم . ولي كاري بود از اقاي اصفهاني با نام مرو اي دوست كه واقعا روح و روان مرا به فنا داد . يايكي از ترانه هاي محسن چاوشي كه جديدا براي خرمشهر خواند
نخل هاي بي سر ؟
بله نخلهاي بي سر ، با ان خستگي خاصي كهدر صداي محسن بود واقعا چيز عالي اي از آب درامده بود يا قطعه كاش محسن يگانه واقعا شعر و ملودي قابل توجهي داشت .
نكته اي كه هست همه به اين موضوع اذعان كرده اند كه صداي تو ومحسن چاوشي صدايي خسته و عصيانگر است قطعه اي دو صدائه با حضور تو و محسن چاوشي قطعا خيلي ميتواند دستپخت جالبي شود .
محسن دوست خيلي خوبمن است و خيلي با هم بوده ايم و ديدار داشته ايم ، به هر حال او يك خواننده مجاز است و هنوز من چنين عنواني ندارم ولي تابحال در مورد كارصحبتي نكرده ايم خدا را چه ديده ايد شايد هم در آينده اين اتفاق افتاد ...
همه لات بازیات واسه مامانه بوده خون ریزیاتم که عادت ماهانه بوده
...
ارسالها: 1329
#12
Posted: 25 Jan 2012 05:52
متن مصاحبه با رپر جنجالي حسام استپس
دختراي عاشق حسام خوشحال ميشن!
مصاحبه با حسام استپس
سلام داش حسام ببخشید باز مزاحم شما شدیما یه مصاحبه کوتاه می خواستم باهاتون بکنم؟
ج)اختیار دارید..بفرماييد
اول برا هواداراتون بگيد كه متولد چه سالي و در كجا بدنيا اومدين؟
ج)من متولد ۷ آذر سال ۱۳۶۵ كه توشناسنامه ۶۶ نوشته شده
آخرين آهنگتون چيه كي به بازار مياد؟
ج) آخرين آهنگم اسمش هست فشار منگنه كه به زودي در هفته هاي آيندهبه بازار مياد كه اميدوارم هوادارا خوششون بياد
از كدوم آهنگتون بيشتر خوشتون مياد؟
ج)والا من كه تا الان ۲۸۰ الي ۲۹۰ تا آهنگ دادام همشون ميشه گفت چونخيلي زحمت كشيدم..
چه رنگ و چه غذايي رو دوست داريد؟
ج)من قيمه رو خيلي دوست دارم و رنگم كه والا چي بگم(خنديد)
جريان ديس ۲ سامت واقعيت داره؟
ج)والا ما كه اونا بدبخت هارو زياد ديس كرديم اگه بخوايم حساب كنيمبايد ديس ۸ يا ۹ باشه ( خنديد )
راسته كه ميگن تكست هاي علي هايپرو شما مينويسيد؟
ج)نه...مكث..چرا قبلا مينوشتم و كمكشم مي كردم ولي حالا نه...
از كدوم رپرهاي ايراني و ارجي به عنوان الگو استفاده مي كنيد؟
ج)ولا دوروغ نگم هيچكدوم ولي امينم وفيفتي سنت و......
الان كجا اقامت داريدو ماشينتون چيه؟
ج) من پاسداران ميشينم ماشينمم ۲۰۶
تو برنامه شك چيزايي درباره شما گفتن شما حرفي نداريد؟
ج)درباره من؟ من چيزي نشنيدم فكر نميكنم
ولي من برنامشو دارم پارت ۴ شه...
ج)اگه ميتوني اين ايميلمه hesam-steps-persianrap@yahoo.comواسم ايميل كن
ميگن شما هم تو كنسرت ۱۳ تو دبي شركت داشتيد ولي سر جريان اختلافاتي بين شما و حسين تهي به روي سحن نرفتيد؟
ج) مكث....شايد.....من تركيه بودم
دوست دختر داريد؟ مكث نه
وحرف آخرت واسه طرفدارها؟
ج) دوستون دارم ۱۰۰ در صد به عشق شما مي خونم.
همه لات بازیات واسه مامانه بوده خون ریزیاتم که عادت ماهانه بوده
...
ارسالها: 1329
#13
Posted: 4 Feb 2012 10:14
نام:
پانی (مخفف پانته آ)
سن
:
19
ساله
محل سکونت
:
تهران
میزان تحصیلات
: دیپلم
ورزش مورد علاقه
:
اسکی
ــ چی شد وارد سبک رپ شدی؟
سبک رپ رو دوست دارم و علاقه خاصی هم به صدای خودم دارم.
ــ نظر خانواده چیه؟ آیا در جریان بودن؟
مادرم خیلی تشویقم کرد ولی پدرم اوایل می ترسید ولی بعد از اینکه چندتا آهنگ خوندم و مشکلی پیش نیومد اونهم حل شد.
ــ شعرهاتو چه کسی می نویسه؟
بیشتر شعرهای خودمه و بعضی وقتها هم با کمک یکی از دوستام شعر می گم و یا از اشعار دیگران استفاده می کنم. مثلا در آهنگ"فراموش"از یکی از شعرهای مریم حیدرزاده و با کمی تغییرات استفاده کردم.
ــ شعر ها از کجا الهام می گیره؟
بستگی داره ولی بیشتر وقتها در تاکسی این الهام اتفاق می افته!
ــ در آهنگ فراموش یکی دیگه هم هم صدا است؟
آره سیاوش، که الان در ایران نیست.
ــ رپ خوندن، اونهم برای یک دختر در ایران چه جوریه؟
محدودیت های خودش رو داره. نمیشه همه احساسات رو بیان کرد.
ــ ولی در آهنگها خیلی شاخ و شونه می کشی؟
خوب تا یک حدی اینها واقعیه و بعضی وقتها اتفاق می افته ولی نه زیاد!
ــ ولی وقتی به آهنگها گوش می کنیم، تصویر یک گروه خیابانی (مدل آمریکایی!) به ذهن میاد؟
نه اصلا اینجوری نیست. این کارها رو بیشتر برای جذابتر کردن آهنگها می کنیم. بیشترپسرهاست که با این نوع آهنگها بهشون برمی خوره. پسرها موجودات حسودی هستن و نمی توانن بیین که یک دختر برای اونها شاخ و شانه می کشه!
ــ جریان آهنگ"صفحه"چیه؟
این آهنگ رو سال پیش خوندم برای اون پسرهایی که پشت سر دخترها حرف می زنن، وقتی که اون دختر محلشون نمی ذاره.
ــ آهنگ ها رو چه جوری پخش می کنی؟
بعضی آهنگها مثل صفحه دست به دست پخش شده، بعضی ها هم از طریق اینترنت.
ــ فکر می کنی نهضت دخترهای رپ خون شروع شده؟
نه هنوز، الان اونقدر زیاد نشده بعضی ها هم که رپ می خونن یکهو وارد یک سبک دیگه می شن ولی کلا امیدوارم که تعدادمون بیشتر بشه!
ــ فکر می کنی که دخترهای رپ خون به چه چیزهایی می تونن اشاره کنن که پسرها نمی تونن؟
در ایران مشکلات دخترها خیلی بیشتر از پسرها است. در این آهنگها میشه به این مشکلات اشاره کرد و از جهتی این جور آهنگ می تونه زبان دخترهایی باشه که اجازه ندارن حرفشون رو بزنن.
ــ تا چه حد تصمیم داری که در این کار بری جلو؟
من الان در آغاز کار هستم. خیلی چیزهاست که باید بگیرم. تصمیم دارم که فعلا ادامه بدم و برم جلو.
ــ شایع شده بود که ازدواج کردی و کار رو ول کردی؟
کار رو برای یک مدتی ول کرده بودم ولی از ازدواج خبری نیست!
ــ جریان آهنگ بچه رپها چی هست؟
من قرار بود که در خوندن این آهنگ همکاری کنم ولی سگم در استودیو همراهم بود و اذیت می کرد بیشتر از پس خوانی نتونستم کمک کنم.
ــ با سختگیریهایی که برای بیرون آوردن سگها هست چی کار می کنی؟
سگ من فوت کرد!
ــ به عنوان انتقام کشتیش؟
نه با توجه به شرایط سخت موجود سکته کرد!
حرف اخر؟
حرفي نيست!
همه لات بازیات واسه مامانه بوده خون ریزیاتم که عادت ماهانه بوده
...
ارسالها: 1329
#14
Posted: 4 Feb 2012 10:21
مصاحبهبا تهی
خوتو کامل معرفی کن
-من حسین هستم ملقب به حسین تهی ۲۰ سالم بچه ی فلکه ی سوم تهرانپارس هستم
-رپ رو از کی می شناسی؟
-از بچگی آهنگهای رپ آمریکایی ها رو گوش می کردم و ازش خوشم میومد
-تو و ابلیس از ۰۵۱ جدا شدید.الان ۰۵۱ وضعیتش چیه؟
-والا گروه ۰۵۱ که منو حسین(ابلیس) ازش جدا شدیم و اینکه بیشتر ما ۲ تا اونو میچرخوندیم.الانم فکر نمی
کنم ۰۵۱ی مونده باشه.می خواستیم یه گروه دیگه به نام H2 بسازیم(۲ تا حسین)که اونم کنسل شد.
-نظرت راجع به امیر تتلو چیه؟چند وقته میشناسیش؟
-امیر و یکی۲ سال میشه میشناسمش.ولی سر خوندن باهم رفیق نشدیم.ما باهم تو یه مهمونی رفیق شدیم و اینکه خیلی پسر خوبیه.
-چرا توی هنگ پانتومیم ورسه تو انقدر کوتاه بود؟
-چون قرار نبود من تو این آهنگ بخونم.ولی به اصرار بچه ها که کار خوبی شده منم یه تیکه خوندم.
-تکست ها و بیت هات رو از کجا میاری؟
-تکست هارو که کاملا خودم میگم.ولی بیت رو نظر میدم آهنگ سازم برام می سازه.
-نمی خوای رقص اندام ۴ رو بدی بیرون؟
-نه هنوز ۳ رو بیرون ندادم که ۴ رو بدم بیرون.
-ولی آهنگ Real Rap به رقص اندام ۳ معروف شده.
-چون یه سری دشمن واسه حسودی تا دیدن رقص اندام ها ترکوندن حسودی شون اومد توطئه کردن رقص اندام ۳ رو درست کردن.
-از اینکه متی ۵شولی دیست کرده نظرت چیه؟
-خنده داره!!دیس باحالی شده
-از چه رپری خوشت میاد؟(ایرانی)
-تو تشکر سرخ پوستی گفتم:زدبازی-ابلیس-هیچکس-شایان-دیو-پیشرو
-خارجی؟
-2pac---50cent---DMX---Ja rule---Luda cris---Snoop doog---d12---Busta rhymes---BIG
-فعلا دارم آهنگ جدیدم رو تکمیل می کنم.بعدشم دارم سایتwww.tohimusic.com میارم بالا.احتمالا چند هفته دیگه.
-شایعه شده می خوای با رضا اتم کلیپ بدی بیرون.
-نه.شایعه س.
-می تونی همین الان ۲ بیت فر استایل بخونی؟
-الان ۲ ساله---وضعیت رپ ایران مساعده----واسه همین داری می کنی با منمصاحبه---مسابقه میدم با همه---می برم تا بهم بگن خدا همه
-عالی بود.خب نظرت راجع به اون دختر ۱۴ سالهه(نیلو)که عاشق تو سده بود چیه؟
-(با خنده)نظر خاصی ندارم.فقط به چشم طرفدار نگاش می کنم
-با این همه داف چی کار می کنی؟
-(می خنده)برج میسازم!!ای بابا داف چیه.بیخیال
-حالا که از ۰۵۱ اومدی بیرون نمی خوای بری تو ۰۲۱؟
-نه.ترجیح میدم تنها کارکنم تا توی یه گروه یا دسته ی خاصی باشم
-حرف آخر؟
-انشاالله رپ فارسی با تلاش بچه ها جهانی بشه
-الان که ساعت ۵ صبحه چی کار می کنی؟
-اولا صبح بخیر.بعدشم برم بخوابم
-صبح تو هم بخیر
نظر یادتون نره.
موفق باشید.
توو مصاحبه اسم يه رپر بنام شايان مياد من نيستم نگيد يارو اسم خودش رو انداخته توو مصاحبه!
كاره ديگه داستان ميشه...
همه لات بازیات واسه مامانه بوده خون ریزیاتم که عادت ماهانه بوده
...
ارسالها: 1329
#15
Posted: 4 Feb 2012 10:28
قضیه آهنگ زندان تو آلبوم جنگل آسفالت هیچکس:
بعد چند وقت این فرد ( سیدی ) با یه آدم خوش باور و خام و ترسو دوست میشه به نام علی کینگ ( داداش پیشرو ) .این علی کینگ ساده با اینا هم صحبت میشه و باهاشون تو کافی نت فردوسی آشنا میشه.سیدی با حرفاش علی کینگو شستشو مغزی میده که علی کینگ آدم سیدی میشه و علی کینگ فکر میکنه که سروش واقعی سیدیه.!!!! و سیدی به علی کینگ میگه ما دورمون پر آدمای دولتیه کله گندس تو آب بخوری میفهمن.پس سعی کن دست از پا خطا نکنی.سیدی با این حرفاش علی کینگو میترسونه و تهدیدش میکنه و از علی کینگ یه آدم آهنی میسازه که هر چی سیدی اینا بگن علی کینگ گوش کنه.بعد چند وقت علی کینگ اینا رو دعوت میکنه خونشون. سیدی با دوستش میره خونه علی کینگ اون موقع رضا خونشون نبوده و علی کینگ نمیدونسته که اینا رو رضا میشناسه و نمیدونسته که لشکری و پیشرو بهش ضدحال زدن.قلب از اینکه آلبوم جنگل آسفالت بیاد بیرون که آهنگ زندان هم توش بوده علی کینگ آلبومو پیش هیچکس گوش داده بوده. آهنگ زندان قرار بود غیر ریویل و هیچکس با پیشرو خونده شه.بعد چند وقت یه قضیه ای پیش اومده که پیشرو تو آهنگ زندان نخونه و پیشرو بیت آهنگو میذاره خون خودشون و میره پیش متضاد زندگی کنه چند وقتی.اون روز که سیدی خونه علی کینگ اینا بوده علی کینگ وقتی بیت ها رو داشته امتحان میکرده.بیت آهنگ زندانم میبینه و سیدی میگه این بیت چیه؟علی هم میگه بیت زندانه تو آلبوم هیچکس بعد علی کینگ میگه من اهنگو گوش کردم.بعد سیدی میگه آهنگو کامل حفظی بعد علی کینگ میگه نه فقط chorus و یه بیت اول ورس اولشو حفظم.بعدش سیدی میگه این آهنگ زندانو دموشو میدیم بیرون فقط توش chorus رو میخونیم و بیت اولشو ( که توجه کرده باشین لشکری chorus رو وسطش میخونه نه اولش ) بعد چند وقت که سیدی میخواست شعر زندانو بقیشو از خودش بنویسه آلبوم جنگل آسفالت میاد بیرون که سیدی ورس اول لشکری رو از روش بر میداره و بقیشو خودش مینویسه و واسه علی کینگم خودش مینویسه بعد چند وقت میرن واسه رکورد با علی کینگ آهنگو میخونن و تموم میشه سر میکس آهنگ بود که علی کینگ با سیدی بحثشون میشه که علی میگه من میخوام از اکیپ شما بیام بیرون بعد سیدی میگه نمیشه اگه بخوای بیای بیرون آدمای گنده و دولتی دورو ورم میان سراغت.و اون شب علی کینگ زود آژانس میگیره میره خونه وو قضیه تهدیدو به خانوادش میگه و خانوادش میگن اصلا باید رابططونو قطع کنین و رابطشون قطع میشه . علی کینگ به داداشش پناه میبره.شب عید بود که سیدی sms میزنه به علی که عیدت مبارک و کار مهمم باهات دارم لعد علی جواب میده که کاری داری الان بگو بعدشم دیگه زنگ نزن.سیدی میگه چرا مثه غریبه ها حرف میزنه با من.ما با هم تیریپ داداشی داریم.آخه علی کینگ ... به اینا اعتماد کرده بود زندگیشو براشون گفته بود.خلاصه سیدی میگه شب میزنگم کارمو میگم قبل از اینکه زنگ بزنه علی زنگ میزنه میگه الان بگو چون گوشی دیگه دستم نیست.بعدشم خونوادم و رضا موافق نیستن باهات صحبت کنم.بعد میگه گوشیو بده رضا من باهاش صحبت میکنم.رضا هم بهش فحشو میکشه و باهم جرو بخثشون میشه.و اون شب قضیه کش پیدا میکنه و رفیقای سیدی زنگ میزنن هی فحش کشی حتی به مامان پیشرو و علی کینگم تا گوشیو بر میداره فحش میدن.اون شب قضیه تموم شد.
حرفی از علی کینگ:
من از کارایی که کردم پشیمونم درسته من پشت لشکری خیلی حرف زدم و الکی یه چیزایی درباره لشکری به اونا گفتم ولی لشکری رو بیشتر تو رپ فارس قبول دارم.چند تا چیز واسم تجربه شد که به نظرم اومد بگم:
یکی اینکه هر وقت اعصابتون خورده هیچ وقت پیش رفیقاتون دردو دل نکنبن با خودتون صحبت کنین چون یه روزی همین رفیقا دشمن میشن از هیچیم نترسید.
یه نکته از طرف من ( علی ) و هیچکس ( لشکری ) و پیشرو و نابغه ها : که تو این وبای دیگه شرو ور زیاد مینویسن هر چی هست الان تو این وب به آرش گفتم.منم تو رپ ۲ نفرو قبول دارم لشکری و پیشرو.الان خودم ( علی کینگ ) با لشکری رفیق رفیقم.دیگه هم پشتش حرف نمیزنم.
دیگه هم لقب من علی کینگ نیستش فعلنا هم کار نمیکنم یه روزم بیام بایه اسم جدید و فارسی میام.که پیشرو و هیچکس واسم انتخاب میکنن.
امکان داره پیشرو واسم یه آلبوم جمع کنه.تازگیا هم ۲ تا ترک میخوام بدم که یکیش رپ و پاپ هستش یکیم با آرش ZEO هست که شاخ بازیه و تند خونی.منتظرشون باشین که آخرین کارامن که فعلنم با رپ خدافظی میکنم.
همه لات بازیات واسه مامانه بوده خون ریزیاتم که عادت ماهانه بوده
...
ارسالها: 1329
#16
Posted: 4 Feb 2012 10:45
بالاخر بعد گشتن هزارتا سايت و وبلاگ مصاحبه اتيش!
مصاحبه با آتیش
آتیش خودت به من بگو ببینم چرا آتیشی؟
آتیش:چون شرارت از چشمام میباره.
چی کار میکنی؟
آتیش:آتیش میسوزونم شیطونی میکنم از دیوار راست بالا میرم.
نه غیر از اینا؟
آتیش:رپ میخونم.همه گفتن اسم آتیش اصلا مال تو.بعدش هم تو که میدونی من یه آهنگ خوندم اسمش آتیشه.
آتیش اما بریم سراغ مسایل جدی تر.چی شد که آتیش 17 ساله 16 ساله رفت سراغ رپ
؟مگه تو چی میخواستی بگی؟چه حرفی داشتی میخواستی بزنی که رپ رو انتخاب کردی؟
آتیش:ببینید یه سری پاپ خون ها حالا من نمیخوام توهین کنم اومدن اول خوندن
دوستت دارم بعد شدش که چرا رفتی حالا هم که با گیتار میزنن حالا که رفتی برو به درک
.ازت نفرت دارم.بعد دیگه همش شده عشق و عاشقی و دختره رفته برنگشته و پسره
رفته برنگشته.ما دیگه خسته شدیم.بابا بیان حرف جامعه رو بزنین.حرف اون چیزایی که حقشو دارم یا نداریم.رپ واسه همین من انتخابش کردم که بتونم حرفم رو بزنم.
رپ خون ها یه مرامی دارن.تو مرامت هم رپه؟
آتیش:مرام رپی یعنی خاکی بودن.آره خاکیم.دیگه اینو باید از کسایی که باهام در ارتباطن بپرسی.رپی یعنی خاکی یعنی با همه باشی با همه ارتباط برقرار کنی.یه رابطه ی دوستی و فوق العاده معمولی.آره من مرام رپی دارم.خاکی هم هستم.
یه دختری که رپره و مرامش رپه چه جوریه؟پسر رپر داریم دختر رپر هم داریم این چیزی که این دوتا رو از هم متمایز می کنه چیه؟
آتیش:رفتار شخصیتشونه.پسرا یه شخصیت خاص دارن.دخترا یه شخصیت دیگه.توی رپ به نظر من یه دختر هیچ وقت نباید خودش رو خراب کنه چون تو ایران چشم مردم بیشتر به زبونشونه.ببینن دیگه همینطوری پشت سرت حرف میزنن و حرف در میارن و این چیزا.واسه همین دختر باید خودش رو خیلی حفط کنه.نه باید خودش رو خراب کنه.نه باید زیاده روی کنه.
تو چی زیاده روی کنه؟
آتیش:بعضی ها هستن تو آهنگاشون فحش میدن.حالا من خودم تو یکی از آهنگام فحش داشت ولی نه دیگه تا اون حد یا مثلا عکساشونو سریع پخش میکنن.میرن مهمونیای مسخره.میتینگ میرن.اینا دیگه واسه کسایی هست که واقعا دوست دارن خودنمایی کنن.اصلا من وقتی رپ رو انتخاب کردم میخواستم زیرزمین برم.نه کسی عکسمو ببینه
نه برم برقصم که منو نگاه کنن نه این که واسه ی قیافم باشه.
یعنی تو درواقع همه ی اینارو گذاشتی کنار و گفتی حرفم رو بزنم؟
آتیش:اره.صدام باید تاثیر گزار باشه.
بعد مرامت چی؟
آتیش:مرام که جای خودشه.اگه به نظرم مرام نداشته باشی تورو هیچ جا راه نمیدن.اگه خودت رو بگیری.اگه مغرور باشی نه تو باید بتونی یه رابطه ی فوق العاده دوستانه با طرفت برقرار کنی.با کسی که روبه روته.خیلی معمولی.
با دخترای دیگه ای که رپ میخونن در ارتباطی؟
آتیش:با دخترای دیگه بودم ولی الان اصلا.
میدونی چرا این سوال رو پرسیدم.پسرای رپ خون با هم کل کل میکنن.ازشون هم پرسیدم چرا با هم کل کل میکنید گفتن هر دنیایی یه شیطنتی داره.شیطنت دنیای رپ هم کل کلشه.میخواستم ببینم این کل کل دخترونه هم هست تو دنیای رپ؟
آتیش:آره خب.کل کل نباشه رپ اصلا مزش میفته.مثلا چند کار در میون آدم بیاد اینو بخونه.
خب آتیش بریم سوالای خط قرمزی بکنیم.آتیش دختر رپر از چه پسری خوشش میاد؟
آتیش:قیافه که دیگه واسم مهم نیست.موضوع شخصیته یه پسره.تفکر یه پسر.
اون تفکر چیه از نظر توی رپر با مرام رپ کدوم قسمت تفکری پسرها ست که خیلی دوست داری؟کدوم قسمته که ازش متنفری؟جیگرتو سگ بخوره.
آتیش:پسرایی که فقط واسه سوء استفاده میان با دخترا دوست میشن.آره کثافتهای بی شعور.بی ادبا.از پسرایی خوشم میاد که الکی نیان سراغ یه دختر.یه فکری داشته باشن.یه چیزی تو اون دختر ببینن نه چیز ظاهری.نه چیزی که با 2 روز پیشش باشی تکراری شه.
یه سوال خطری میخوام ازت بپرسم.گیس و گیس کشی میخوام راه بندازم.
آتیش:باز ما دخترا رو انداختین به جون هم.
آتیش نظرش در مورده دخترای ایرونی چیه؟دخترایی که می بینه تو خیابون؟می بینه تو مدرسه؟
آتیش:دخترای ایرانی ماشاالله خوشگل.به سه دسته تقسیم شدن.حالا نه میخوام خودم رو خوبه کنم بقیه رو بد کنم.یه عده ای هستن که میخوان برن خرید کنن نون بخرن و این کارها رو کنن انقدر به خودشون میرسن انگار میخوان خواستگار پیدا کنن واسه خودشون.آرایش هفت قلم و تیپ عروسی و این چیزا.اینا چه کارایه.ابروی دخترای ایرانی رو نبر دیگه عزیز من.این طوری نرو تو خیابون.یه عده هم که مثل خودم گل.همه چی سر جاش.لباس به موقع رومیپوشه.آرایش به موقع رو میکنه.زندگی خیلی متوسط.وای دسته ی بعدشون که از همه بدتره عینکاشونو زدن سرشون تو این کتاب درس.پنجره رو باز نمیکنن ببینن بیرون چه خبره.هیچی دیگه از هفت دولت آزادن.تو خونه نشستن سرشون تو درس و امل بازی.
راستی بین شما دخترا امل بازی یعنی چی؟
آتیش:امل بازی یعنی این که اسکول دیگه.منیژه.
آهان آفرین منیژه یعنی چی؟
آتیش:یعنی تو خودشه.بیرون نمیاد.
شما دخترا بغل هم که میشینید چه چیزی رو مسخره میکنید؟
آتیش:پسرایی که شلوار مردونه میپوشن با کفش نوک تیز.دخترایی که تیپ عروسی زدن اومدن تو خیابون. یا این که خیلی دیگه دور از مد باشن نه این که من بی مد راه میرم ولی شلوار دم پا گشاد بپوشن و مانتو بلند و گشاد و...این چیزا به نظرم جواده.مسخرشون میکنم.
دوست دارم خودت بگی الان چی پوشیدی؟و چی میپوشی؟
من که الان یه شلوار ارتشی پوشیدم با یه دونه تاپ سبز لجنی.چکمه.همیشه دوست دارم تیپ هایی گنگ داشته باشم.تریپ دعوا.
اصلا دعوایی نیستی؟
آتیش:نه نیستم ولی دوست داشتم همیشه تریپم نیمه دخترونه پسرونه باشه.نه دوست داشتم خیلی دخترونه با صندل و لاک پا باشم.واه واه موش بخورتشون.نه مثل پسرا خیلی گشاد.دوست دارم خودم باشم نیمه دخترونه نمیه پسرونه.
نظرت در مورده دید مردم نسبت به آتیش به عنوان یه دختر رپر ایرانی چیه؟آتیش:فقط تو ایران این طوریه که یه دختر میاد بالا سریع بهش یه تیکه ای رو میچسپونن.
ولی من میخوام بخونم که بگم حرف مردم اصلا برام مهم نیست.مهم راه خودمه.
راه تو چیه آتیش؟
دوست دارم مستقیم برم.حرفم رو بزنم.یه دختر رپر ایرانی رو به همه نشون بدم.چه ایران
چه کل جهان.
دختر رپر ایرانی چه جوریه؟تعریف کن یه جمله؟
آتیش:دختر رپر ایرانی با شخصیت.با کلاس.دارای غرور ایرانی بودن.
آتیش حرف آخر؟
آتیش:حرف آخر اینه که همه میتونن موفق بشن.
آتیش موفقه؟
آتیش:نباشم هم ولی میشم.این امید رو دارم.
حالا ادامه ی حرف آخرت رو بگو؟
آتیش:من تمام این معروفیت ها رو مدیون کسی هستم که کاملا تو این کار به من کمک کرد.آقای پیشرو.من واقعا مدیون ایشونم.تمام کارهای من ادیت کارهام.تمام کارهام رو ایشون انجام داد.ممنونم.
همه لات بازیات واسه مامانه بوده خون ریزیاتم که عادت ماهانه بوده
...
ارسالها: 1329
#17
Posted: 20 Feb 2012 14:41
بازم يه افتخار ديگه براي ياس اخرين مصاحبه ياس با رسانه ها
بخاطر پيروزی بزرگ و شديدت دررای گيری ام تیوی ايگی بهت تبريک ميگيم. طرفداران تو با عشق به
اين نظر سنجی حمله کردن و بهت رای دادن و کامنت گذاشتن. به نظرتو چی باعث شده يا چه چيزی رو در
خودت و آهنگهات ديدن که تا اين حد بهت وصل هستن و پشتت ايستادن و حمايتت میکنن؟
سلام به شما
۱. قبل از هر چيزی تشکر میکنم ازتون بخاطر اينکه منو به اين مصاحبه دعوت کردين. راستش کلا رابط ٴ ه من و
طرفدارهام يه رابط ٴ ه کاملا نزديک هست و کمتر آرتيستی هست که تا اين اندازه به هواداراش وصله. و من واقعا از اين
خوشحالم. من اين احساس رو میکنم کهبدون وجود طرفدارانم هيچی نيستم. از طرفی هم من نميگم طرفدار. ميگم
همدرد. چون من از دردی صحبت میکنم که بيشتر مردم ما اين دردها رو احساس کردن و باهاش جنگيدن ووقتی که اين
حرفا رو از من ميشنون رابط ٴ ه مستقيمبا اين آهنگها برقرار میکنن و همين رابط ٴ ه نزديکی که بين ما هست باعث
میشه که به من لطف میکنن و بهمرای ميدن و من به داشتن اين عزيزان در کنار خودم افتخار میکنم. و هميشه آرزوم
اينه که لياقت اين حمايتها رو داشته باشم.
طبق صحبتهايی که کردی مولانا و توپاک کسانی بودن که خيلی روی تو نفوذ داشتن. آيا کسان ديگری هم
هستن که تو رو تحت تاثير قرار ميدن و بهت انرژی مثبت ميدن؟
۲. مسلما شعر های مولانا هميشه بهم نيرو ميداد و اينم بگم که شخصی به نام دکتر “الهی قمشه ای” (ايشون رو اکثر
مردم ايران ميشناسن) بود که من رو به شعر های مولانا علاقمند کرد. ايشونشعرهای مولانا رو تفسير میکنن و معنی
واقعی شعرهای روممی رو ميگن. و اينباعث شد که عميق بودن حرفای اينشاعر بزرگ رو من احساس کنم. و چيزی
که بيشتر از همه منو به ايشون علاقمند کرد اين بود که مولانا کسیبود که خودش رو به يک حد و مرز وکشور محدود
نکرد و هميشه به دنيا فکر ميکرد والان در دنيا همه ايشون رو به عنوان شاعر بزرگ ايران ميشناسن و اينم بگم که رپ
های توپاک واقعا بهم نيرو داد که منم رپ فارسی بخونم. و مسلما خيليابودن که واقعا الگو بودن و هستن. ولی خوب من
سعی میکنم که هر خصلت خاصی رو از هر آدم بزرگی بگيرم و ازش استفاده کنم.
اين روزها چه جور موسيقی گوش ميکنی؟
۳. من بيشتر در تنهايی خودم آهنگهای آروم و ريلکس گوش ميدم. چون خودم تو آهنگم اينقدر فرياد ميزنم که ديگه خسته
ميشم آهنگهای پر سر و صدا گوشکنم. هه. ولی اين روزها به صدای همايون شجريان (پسر استاد محمد رضا شجريان)
خيلی گوش میکنم و خيلی علاقه دارم. و البته خيلی وقتها هم آهنگ های رپ فارسی و آمريکايی گوش میکنم. هر چند
احساس میکنم اين روز ها رپ آمريکا اون پيام و قدرت گذشته رو نداره. و اميدوارم که اين وضعيت به زودی تغيير کنه.
آرتيستهای هيپ هاپ مورد علاقت چه کسانی هستن؟
۴. آرتيستهای زيادی هستن که در داخلايران دارن فعاليت میکنن و من واقعا به کارشون احترام ميزارم و دوست دارم
مثل رضا پيشرو، بهرام و هنرمندانی که در راه هستن و از موزيک رپ آمريکا هنوز هم توپاک برای من جايگاه خودش
رو داره. و امروز هم رپرهايی مثل امينم، کامن، ايمورتال تکنيک و چاک دی از گروه پابليک انمی و… هستن که واقعا
برای من قابل احترام هستن. و مسلما آهنگسازها رو هم نبايد از قلم بندازيم.چون اين آهنگساز هست که به کلمات ما نيرو
ميده.
چطور ميتونی رپ فارسی رو برای ما توضيح بدی و هم اکنون اين سبک در ايران چه جايگاهی داره؟
۵. خوب خودتون اين رو بهتر ميدونين که رپ آمريکا از غرب آفريقا شروع شد و رفت به نيويورک و مناطقی مثل
برانکس و بروکلين و دليل شروع اين سبک اعتراض به وضعيت اجتماع سياه پوستان بود. به دليل آزار هايیکه از
اجتماع بخاطر رنگ پوستشون ميديدن. و اين واقعا غم انگيز بود. اينصدای اعتراض هر کجای دنيا رنگ و جنسش فرق
میکنه. و ما هم در ايران مشکلات خاص خود رو داريم که شايد در يه سری مسائل بين ما و کشورهای ديگه مشترک
باشه و در يه سری مسائل هم کاملا مخصوص ايران باشه. و من هم سعی میکنم از اين مسايل صحبت کنم.
يعنی رپ واقعی ما هم اينه که از دردهای اجتماع صحبت میکنيم. و درسته که اين سبک هنوز در ايران خاص هست
ولی بخاطر اينکه از واقعيت های جامعه صحبت میکنيم مسلما شنونده داره. شايد رپ فارس تازه به اوج رسيده. يعنی
هنوز مثل رپ آمريکا و جاهای ديگ ٴ ه دنيا عمر زيادی نداره. ولی خيلی خوب بزرگ شده اينجا و مطمئنم تاچند ساله ديگه
رپ هم يکی از سبک های ثابت در ايران خواهد شد.
ما ميدونيم که در جوونيت هيپ هاپ گوش میدادی و همين باعث شد که بری به سمت اين سبک
از موسيقی. ولی میخوايم بدونيم که قبل از اينکه رپر بشی چه ميکردی و میخواستی چه کاره بشی؟
۶. من تقريبا ۱۰ ساله پيش بود که پدرم رو از دست دادم و اين يکی از بزرگترين مراحل زندگيم بود. چون بزرگترين
پشتيبان خودم رو از دست داده بودم ويکی از غم انگيزترين دوران زندگيم بود که هنوزم مثل بار سنگينی روی دوشم
هست. و قبل از اون هم واقعا زندگی سختی داشتم. واقعا سخت. و میتونم بگم: من در ۱۰۰ تا آلبوم هم اگه بخوام میتونم
صحبت کنم. اون دوران هم شروع کردم به کار کردن در شرکت عموم.عموم يه شرکت واردات و صادرات داشت که
اونجا کار میکردم. . و احتمالا اگه رپر نميشدم در تجارت ميموندم و ادامه میدادم ولی خيلی خوشحالم که تونستم تو
کاری که بهش عشق داشتم پيشرفت کنم.
تو اول يک نويسنده هستی و بعد يک رپر. و سعی ميکنی که يک نيروی مثبت رو به شنوندها
بدی از طريق موسيقی هيپ هاپ. که برن و ميکروفن و خودکار رو بردارن. چه توصيهای داری برای
کسانی که تازه وارد اين سبک ميشن؟
۷. از نظر من خودکار و ورق و ميکروفن واقعا مقدّس هستن و بايد زمانيکه از اونا استفاده ميکنی کاملا بدونی
که اون لحظه چيکار ميخوای بکنی.نه اينکه فقط برای اينکه يه چيزی نوشته باشی يا يه چيزی بخونی ازش استفاده کنی.
نبايد کار بی هدف باشه. من يه رپرهستم. ولی قبل از اينکه يه رپر باشم يه متفکر هستم. يعنی هيچ آهنگرو شما نميتونی
از من بشنوی که بدون فکر باشه. اصلا دليل اينکه من آلبوم نميدم بيرون همينه. چون من روی هر آهنگم مدتها کار
میکنم تا ديگه متوجّه بشم که اين آهنگ ٪ ۱۰۰ همونيه که من میخوام و اون آهنگ بايد بياد بيرون و من نتيج ٴ ه اون
آهنگ رو ببينم. اين چيزی که الان میخوام بگم از خود تعريف کردن نيست. ولی دليل اينکه آهنگ های من تاثير مستقيم
روی شنوندهها ميذاره اينه که اول خودم اون آهنگ رو درک کردم و با همون حسّ هم میخونمش. در ايران يه
ضربالمثل داريم که ميگه: آنچه از دل بر آيد لاجرم بر دل نشيند. و زمانيکهببينم اون آهنگ تاثيرش رو گذاشت ميرم
سراغ ترک بعد. مثلا آهنگ “تمومشکن” اهنگی بود که برای يه معتاد بود. از اينکه اون معتاد چه روزهای قشنگی داشت
و بخاطر موادِ مخدر همه چيزش رو از دست داد. و اين قصه ای بود که باعث شد که و اين قصهای بود که به گوش من
هم رسيد که خيليا با اين آهنگ تکون خوردن و به ياد گذشته هاشون افتادن و مواد مخدر رو گذاشتنکنار و برگشتن به
روزهای زيبای گذشته. موسيقی نبايد فقط برای گوش کردن باشه. به نظر من موسيقی نبايد فقط برای گوش کردن باشه.
فکر میکنم بهتره که موسيقی پيام داشته باشه و هدفمند باشه.
ما ميدونيم که تو به مولانا علاق ٴ ه خاصی داری. آيا شاعران و يا نويسندگان ديگری هستن
که با کارهاشون تو رو تحت تاثير قرار بدن و تو کاراشون رو دوست داشته باشی؟
۸. خوب مسلما خيلی از نويسندهها و شاعران ديگه هستن که واقعا حرفاشون برای من زيباست. به طور مثال فردوسی که
يکی از شاعران بزرگ ايران هست و يکی از ۴ پاي ٴ ه ادبيات دنياست. و اصلا ايران کشور شعر و کلمههای موندگار
هست و شعر تو خون ماست. و من به شاعران و نويسندگانی مثل حافظ، سعدی، دکتر علی شريعتی،شاملو، نيما يوشيج،
سهراب سپهری و… علاق ٴ ه خاصی دارم.
اگر دوست داشتی که همکاری داشته باشی با آرتيستهايی که در حال حاضر فعاليت میکنن يا
اينکه ديگه در ميان ما نيستن، اون آرتيست کی بود؟
۹. خوب من هميشه سعی میکنم بيشتر با کسانی کار کنم که احساس میکنم که از لحاظه اعتقادات و روحيات و ديدگاه
بهم نزديک باشن. ليست کسانی که من دوست داشتن و دارم که باهاشون همکاری کنم (چه زنده و چه مرده) طولانيه. پس
بهتره بچسبم به هيپ هاپ امروز و اگه بخوايم از همکاریهای هيپ هاپ بگيم که همه هم در ايران کارش رو بشناسن
احساس میکنم که امينم يکی از رپر هايی هست که واقعا قدرت زيادی دارهو خيلی برای بيوگرافی و زندگی گذشتش و
سختیهايی که در اين مسير کشيده احترام قائل هستم. و فکر میکنم اگه همکاری بين ما صورت بگير اتفاق فرهنگی
خوبی ميافته و اينو نشون ميده که انسانها هميشه و در هر کجای دنيا با هم اوکی هستن و مشکلی ندارن. و موسيقی
ميتونه يکی از بهترين وسيلهها برای نزديک کردن فرهنگها به هم باشه.
و سوال آخر اينکه رو چه آهنگ و پروژهای داری جديدا کار ميکنی؟ آياميتونی ما رو هم در جريان بذاری؟
۱۰ . من در سال ۸۹ خيلی کمکار بودم. و سعی کردم خودم رو برای سال ۹۰ حاضر کنم. و حالا اينقدر کار کردم
که احساس میکنم تا ۵ سال بعد هم آهنگ دارم برای پخش. ولی خوب هميشه دوست دارم کارهايی که انجام ميدم
موندگار باشه و بتونه در اون زمانی که مياد بيرون تاثير خودش رو کاملا مستقيم روی شنوندهها بذاره. آهنگهای زيادی
ساختم و حاضر هست و اميدوارم که بااين آهنگها بتونم دنيا رو تحت تاثير قرار بدم. به اميد اون روز که صدای رپ
فارسی در همه جای دنيا به گوش برسه. و تشکر از ام تیوی و ام تیوی ايگگی که اين موقعيت رو فراهم کردن برای
ادامه اين حرکت.
منتظر مصاحبه هاي بعدي باشيد
همه لات بازیات واسه مامانه بوده خون ریزیاتم که عادت ماهانه بوده
...
ارسالها: 1329
#18
Posted: 21 Feb 2012 14:45
مصاحبه بهرام با مجله Rolling Stone
همراه با ترجمهBahram Nouraei’s earliest memory is of ghame-wielding taxidrivers fighting each other on thestreet in his East Tehran neighborhood. Twenty-three-year-old Bahram (formerly known as Bahram Divar) used to love a scrap himself, but these days he uses words as his weapons.
Inspired by Western rap and Persian poetry (he’s a fan of bothTupac and Hafiz), Bahram began writing his own material over 10 years ago. Rapping, he says, makes him feel calm. The reaction to his work is anything but.
Bahram has become a star among Iran’s youth for his poignant critique of the country, “Inja Iran” (Here Is Iran), which compounded the scathing indictment he addressed to President Ahmadinejad in “Namei Be Rais Jomhoor” (Letter to the President), which included the lines “I swear that the holy Quran on your niche of your room must be dust/You just say mottos and do nothing.”
Bahram’s determination to speak his mind is consistent with his aboriginal Lors ancestry. Lors have a reputation in Iran for being forthright no matter how dire the consequences. And the regime’s reaction to Bahram’s popularity, predictably, has been harsh.
I first tried to meet bahram in Tehran’s beautiful Laleh Park in the days leading up to Iran’s 2009 presidential election. The previous year, Tehran-based underground label Divar Recordshad released Bahram’s sixth album, 24 Sa’at (24 Hours), which highlighted his stunningly precise Persian flow, and I had become afan. But Ettela’at (Iran’s Ministry of Intelligence and National Security – a long-winded way of saying secret police) was monitoring him so closely that being seen with me – a foreign woman – could have endangeredus both.
Within weeks, Iran’s jails were filled with thousands of post-election protesters. And still the regime persisted in threatening Bahram and his former producer, Atour, founder of Divar Records, with years in prison for their allegedly criminal hip-hop work – a threat Bahram had also addressed in “Namei Be Rais Jomhoor.” “You must know that even if I am turned into an animal in prison,” he rapped. “My pen will still be dancing on my leaf strongly – even in jail.”
By the time of the election, Bahram had already been imprisoned for his art. Ettela’at had begun gathering “evidence” against Bahram and Atour as early as 2006, when the independent Amsterdam-based Persian-language station Radio Zamaneh broadcast an interview with the rapper, recorded withoutregime permission in Tehran as part of the Radio Divar show organized by Divar Records. The police eventually came for Bahram in the front yard of his home as he was leaving for university classes on the morningof March 9th, 2009. Atour was simultaneously arrested at Divar Studio. Recognizing the pair’s influence over Iranian youth, the regime tried to silence their potent free speech by seizing their papers, computers and recording equipment. Ettela’at also put a “polomp” (sealed) wireon the door of Divar Studio, threatening anyone who entered with arrest.
Bahram and Atour were taken to Intelligence Ministry Ward 209 in Evin Prison – famous for its political prisoners, and infamous for torture – where they were each placed in solitary confinement. In his tiny green-walled cell, Bahram says, the overhead light was on 24 hours aday. The room contained a Quran, a copy of a religious book Mafatih al-Jinan (Keys to Heavens) and a threadbare carpet. There was no bed, no pillow, and no sheets. “I heard too many horrible sounds: the sound of crying and hard wails,” says Bahram of his time in solitary. “It was so far away, but clear. And the prisoner in the cellnext to mine was crying a lot. In addition, there was the sound of an old ventilator turning on and off every few hours, and the sound of a big metal wheel rotating on the ground. I don’t remember sleeping at all while I was in solitary.” Still, the situationwould become worse. “After three days, I was put into a one-by-two meter single cell withtwo additional prisoners,” Bahramrecalls. “The only way we could lie down was on our sides, squashed together to fit between the walls. The place was too smallfor three people – a single cell, but three people.”
Bahram faced accusations of “Action against national security; Publishing lies; Deviating the people’s minds; Illegal cultural activities; Using swearwords in lyrics; Contribution with foreigners against Islamic Revolution; and Advertisements for anti-Islamic Revolution’s groups.” Essentially though, it’s worth reiterating, he was arrestedand imprisoned for writing poems, recording songs and giving an interview. It’s also worth mentioning that his work isrecognized for its philosophical portrayals of society and economics – not for any calls to arms.
ترجمه :
فرار بزرگ
قافیه رپ بهرام نورایی ایران ساختهشده او طرفداران وفادار و دشمنان قدرتمند در تهران. با آزار و اذیت و زندان مواجه شده، او در آستانه یک زندگی جدید است
جولی Ashcraft
اولین حافظه بهرام نورایی از غم و دارای حق اعمال راننده تاکسی مبارزه با یکدیگر در خیابان در شرق محله خود را در تهران است. بیست و سه ساله، بهرام (که قبلا به عنوان Divar بهرام شناخته می شود) استفاده می شود که عاشق یک قراضه خود، اما این روزها او با استفاده از کلمات به عنوان سلاح خود را.
با الهام از رپ غربی و شعر فارسی (که از طرفداران هر دو توپک و حافظ)، بهرام شروع به نوشتن مواد خود را بیش از 10 سال پیش است. رپ می باشد، او می گوید، باعث می شود او احساس آرامش. واکنش به کار خود را هر چیزی است، اما.
بهرام تا تبدیل شدن به ستاره درمیان جوانان ایران به نقد تند و تلخ خود را از کشور Inja ایران "(در اینجا آیا ایران)، که مرکب کیفرخواست داغدار او به آقای احمدی نژاد در خطاب" Namei باشید رئیس Jomhoor "(نامه به رئیس جمهور)، که شامل خطوط:"من قسم می خورم که قرآن کریم بر روی طاقچه خود را از اتاق خود را باید گرد و غبار / شعار شما فقط می گویند و کاری انجام ندادن.
تعیین بهرام به ذهن او صحبت میکنند، مطابق با اصل و نسب خود را لر و بومی است. لر دارای شهرت در ایران بی محابا بودن مهمنیست چگونه عواقب وخیم است. و واکنش رژیم به محبوبیت بهرام، قابل پیش بینی بوده است خشن.
من برای اولین بار سعی کردم به دیدار بهرام در پارک لاله زیبا تهران در روزهای منتهی به انتخاباتریاست جمهوری ایران 2009 است. سال گذشته، رکورد برچسب زیرزمینی Divar مستقر در تهران را 6آلبوم بهرام 24 Sa'at (24 ساعت)، که برجسته فوقالعاده دقیق جریان فارسی خود را منتشر کرده بود، و به فن تبدیل شده بود. اما اطلاعات به چاپ رسید (وزارت اطلاعات و امنیت ملی ایران - راه طولانی نفس گفت: پلیس مخفی) رانظارت از نزدیک دیده می شود که با من - یک زن خارجی - می تواند در معرض خطر قرار هر دوی ما.
در طی چند هفته، زندان های ایران باهزاران نفر از معترضان پس از انتخابات پر شدند. و هنوز هم رژیم همچنان در تهدید بهرام و تهیه کننده سابق خود، مخالف، بنیانگذار سوابق Divar، با سال هادر زندان گفته جنایی هیپ هاپ کار خود را - بهرام تهدید نیز کرده بود خطاب "شما باید" Namei Jomhoor رئیس. می دانیم که حتی اگر من به یک حیوان در زندان تبدیل شده، "او rapped. "قلم من هنوز هم رقص بر روی برگ من به شدت - حتی در زندان است."
در زمان انتخابات، بهرام در حال حاضر شده است برای هنر خود را درزندان است.اطلاعات جمع آوری"شواهد" در برابر بهرام و مخالف در اوایل سال 2006، هنگامی که مستقل مستقر در آمستردام، ایستگاه های رادیویی فارسی زبان زمانه، مصاحبه با رپر پخش بدون اجازه رژیم در تهران به عنوان بخشی از رادیو نشان می دهد Divar ثبت شده را آغاز کرده است سازماندهی شده توسط سوابق Divar. پلیس درنهایت برای بهرام در حیاط جلویی خانه اش آمد که او برای کلاس های دانشگاه را ترک می کردم در صبح روز مارس 9th، 2009. مخالف به طور همزمان در استودیو Divar دستگیر شد. شناخت تاثیر این جفت ارز بیش از جوانان ایرانی، رژیم سعی در ساکت کردن آزادی بیان قوی خود توسط تصرف مقالات، کامپیوتر و تجهیزات ضبط.اطلاعات همچنین "polomp" (مهر و موم شده) سیم درب استودیو Divar را قرار دهید، هر کسی که وارد شده به بازداشت را به خطر انداختهاند.
بهرام و مخالف در زندان اوین به بند209 وزارت اطلاعات منتقل شد - برای زندانیان سیاسی آن، معروف و بدنام برای شکنجه - جایی که آنهاهر کدام در سلول انفرادی قرار گرفته است. در سبز دیواره سلول کوچک خود را، بهرام می گوید، نور در بالای سر در 24 ساعت شبانه روز بود. این اتاق شامل یک قرآن، یک کپی از یک کتاب مذهبی مفاتیح JINAN (کلید بهشت)و یک فرش مندرس. بدون تخت،بالش، و هیچ نتی وجود دارد. من شنیده ام بیش از حد بسیاری از صداهای وحشتناک: صدای گریه و ناله سخت است، می گوید: "بهراماز وقت خود را در انفرادی. "این دور بود، اما روشن است. و زندانی در سلول بعدی به من زیادی گریه میکرد. علاوه بر این، صدای دستگاه تهویه روشن و خاموش شدنهر چند ساعت یکبار وجود دارد، و صدای چرخش یک چرخ فلزی بزرگ بر روی زمین است. به خاطر نمی آورم خواب در تمام در حالی که من در انفرادی بود. "با این حال، وضعیت بدتر می شوند. پس از سه روز، من را در یک سلول تنها دو متر با دو زندانی دیگر قرار داده شد، "بهرام به یاد می آورد."تنها راهی که ما می تواند دراز کشیدن در طرف ما بود، با هم بهله بین دیوارها مناسب است. مکان برای سه نفر بیش از حد کوچک بود - یک سلول تنها، اما سه نفر
بهرام مواجه اتهام "اقدام علیه امنیت ملی، نشر اکاذیب، انحراف اذهان مردم، غیر قانونی، فعالیت های فرهنگی، با استفاده از swearwords در اشعار. مشارکت باخارجی ها علیه انقلاب اسلامی، و آگهیهای ارایه برای گروه های ضداسلامی انقلاب را" اساسا هر چند، آن است ارزش تکرار ، او دستگیر و زندانی شد برای نوشتن اشعار، ضبط آهنگ ها و دادن مصاحبه. همچنینبه ذکر است که کار خود را برای تصاویر فلسفی خود را از جامعه و اقتصاد به رسمیت شناخته شده - و نه برای هر گونه تماس به تسلیحات است.
همه لات بازیات واسه مامانه بوده خون ریزیاتم که عادت ماهانه بوده
...
ارسالها: 1329
#19
Posted: 18 Apr 2012 15:42
مصاحبه جدبد شاهین نجفی و شاهرخ مشکین قلم با رادیو دویچه وله آلمان
دانلود
همه لات بازیات واسه مامانه بوده خون ریزیاتم که عادت ماهانه بوده
...
ارسالها: 1667
#20
Posted: 23 May 2012 09:37
اولین مصاحبه رسمیه گروه موفق تیک تاک با یاشار رپفا که در این مصاحبه حرفهای جالب وفوقالعاده جنجالی زده میشه همچنین دربارهٔ برنامههای آینده گروه و حواشی دیگه صحبت میشه...
DOWNLOAD-HD
ﻋﻴﺐ ﻧﺪﺍره ﻛﻪ " ﺗﻨﻬﺎیی "
ﺧﺪاﻡ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ. . .
ویرایش شده توسط: amirhoo3in